Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Marknadsföring & Reklam

Varning för K2M/ Keyinfo

Inlägg 1 av 8

2007-06-14, kl 21:02

Sinuhe

Sinuhe

Inlägg: 3

Varning för K2M/ Keyinfo

Jag vill varna alla andra nystartade företagare som får en massa konstiga telefonsamtal under arbetsdagen.
EX: jag råkade före jul få ett samtal av K2M/Keyinfo, där de presenterade en marknadsföring på internet. De första veckorna ska vara gratis sen kostar det 199,- per vecka, om du inte säger upp avtalet. Jag sa att jag vill ta bara de 8veckorna som var gratis, vilket var helt OK enligt killen som ringde upp mig. Det var bråttomt att skriva på avtalet för de hade "dead line" sa han.
Jag skrev på, faxade iväg avtalen och försäkerhets skull skickade jag originalen till K2M med en påminnelse att det var bara den gratis delen jag hade beställt. Trodde allting var OK.

Till början av Februari, fick en faktura på drygt 20 000kr !
Kontaktade K2M på en gång, trodde det var bara en miss. Men Lydia i luren förklarade att jag har inte sagt upp avtalet!
Jag hade ju sagt att det var 8veckor inget annat, och skickat en påminnelse med originalen till er;sa jag.  De hade inte fått några brev av mig, sa hon.
De mer eller mindre hotat mig om stämning och att deras advokat kommer se till att jag åker på att betala dyrt för det här..
Nu är vi tre olika företagare som fått beskriva för Tingsrätten i Malmö hur företaget K2M har misslett oss till en sån annonsering som kostar skjortan av oss. I värsta fall är det ju slut på vårt företagandet p.g.a de.
Det värsta är att de plockar inte ens bort annonsen på min hemsida från deras sidor!

VARNAR ALLA ANDRA SOM FÅR SAMTAL DÄR MAN ERBJUDER NÅGONTING GRATIS; DET FINNS INGENTING SOM ÄR GRATIS. DE VILL BARA LURA ER!

Sinuhe

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 8

2007-06-14, kl 21:48

Magnus Olsson

Magnus Olsson

Inlägg: 351

Ja det är väl en klassiker. I regel ska man aldrig gå på några avtal som är bråttom eller sköts via telefon. Det finns för många kryphål. Kanske blir det bättre lagstiftning om detta någon gång.
Som jag tolkar det dock har du rätten på din sida så länge det kanske finns skriftligt vad du skrivit under dvs att du enbart vill ha de 8 veckorna som är gratis och inget annat. Jag hoppas att du sparat ett likalydande underskrivet avtal/kopia att hänvisa till.

Om som du säger att Lydia inte fått några papper skickade per post så borde de väl ändå fått den bekräftelsen per fax?

Vad gäller annonsen så tolkar jag det som att det är annons till din webbsida från deras. Det finns en fördel för dem att ha kvar den och det är att de vinenr en del i sökmotoroptimeringen genom länkutbytet även om den delen kanske är liten. Om jag nu tolkar fel och att du menar att de har en annons till sig på din hemsida så antar jag att du själv kan administrera den sidan och ta bort det.

Med vänliga hälsningar

Magnus Olsson
Uddatorp AB

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 8

2007-06-14, kl 23:13

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Det är farligt at tro att något är gratis, det ska vara här då och direkt, annars är jag dyr, svindyr, men ser jag att kunden inte skulle få valuta för sin investering i mina kunskaper så tar jag inte uppdraget. [email protected]  Start av företag och ekonomistyrning.

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 8

2007-06-15, kl 13:00

username

Medlem
#51519

Inlägg: 2

Det är märkligt och sorgligt över hur vissa företag sköter sina roller. Att en individ bakom ett företag baserar sin inkomst på att "blåsa" folk. Visst är det som de flesta säger att man ibland är för snäll i sina åtaganden och handlande mellan kunder. Men man behöver juh inte framstå som en komplett Idiot och därefter bete sig som en.

Jag säger som lasse. Jag ser till att mina kunder får det dom betalar för. Men jag skulle aldrig för mitt liv och framför allt för företagets anseende utåt pracka på mina kunder fakturor som inte är på kundens villkor.

Avtal skall tecknas på begriplig svenska i sammarbete med kunden och oklarheter skall redas ut INNAN kråkan sätts på plats. Det skall även finna utrymme för reservationer och ändringar i avtalet med KUNDENS både samtycke och vetskap.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 8

2007-06-15, kl 15:46

antonio

antonio

Inlägg: 240

En bra kund är en återkommande kund, så de flesta företag har nog det i åtanke att de bör lämna kunden nöjd. Enda gången jag kan tänka mig ett företag eftertrakta kortsiktiga relationer och "lura" sin kund är när kunden ändå aldrig skulle efterfråga produkten en andra gång.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 8

2007-06-23, kl 16:26

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Antonio även kortsiktiga relationer eller rationer som inte leder till affär ska vara hederliga något annat är otänkbart för mig. På gamla och nya Starta eget har jag säkert givit 1000 talet råd tillsammans. Vad jag tjänat där är uppskattning någon gång här men framförallt till min e-postadress. I höst när jag startar upp kommer jag att ägna mig åt några enstaka kunder och det till 110%. Galet eller ej men till största delen har jag inte tagit uppdrag, och lyssnat. Detta har har tagit mycket tid. Det kommer att bli en del förändringar med detta.
[email protected]  Start av företag och ekonomistyrning

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 8

2007-06-23, kl 17:43

NordicPenImports

NordicPenImports

Inlägg: 24

Än en gång tack till er som istället för att sitta hemma och skämmas skriver och berättar vilka idiot företag det finns därute. Jag lider med er som råkar ut för den här sortens företag men tackar er för att ni berättar. Kanske vore det en ide att få upp en svart lista med företag man ska akta sig för. Det ska ju kännas för dem när de har gjort så här. det finns ju en lista med företag som hjälper, fram med en lista på företag som stjälper.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 8

2007-06-23, kl 21:55

Sinuhe

Sinuhe

Inlägg: 3

TACK ALLA NI SOM SVARAT MIG OCH GETT TRÖST!  Det jag lärt mig är att i såna här fall är man som företagare mycket liten. Som en liten pissmyra. Ingen hjälp. Du får ta reda på allting själv. Vilket hårt arbete, det lovar jag. Jag förstår de som har gett upp och betalar, fast tycker att det är fel. De orkar helt enkelt inte gå igenom helvetet som väntar.

Att K2M's Lydia ringer mig och hotar mig "om jag inte betalar så ska de se till att det blir mycket dyrt för mig. Att de har varit med om många gånger liknande fall".. Det var så patetiskt av henne. Jag kan inte förstå att någon kan sjunka så lågt med sina metoder.

Jag tycker helt OK att ha en svart lista med företag som lurar andra. Då slipper många företagare sömlösa nätter, och grubbla över hur ska jag orka kämpa vidare.

Med vänliga hälsningar
Mirkku Koskela

Sinuhe

Inläggets betyg
Svara Svara med citat