Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Marknadsföring & Reklam

spionage

Inlägg 1 av 3

2007-02-14, kl 14:26

mikaelkanze

mikaelkanze

Inlägg: 4

spionage

Jag funderar på att importera festklänningar från indien och har kommit ganska långt med min affärsplan.
Jag vill dock veta om det finns ett smart sätt att få information om mina möjliga kunders inköpspriser idag. Detta för att bilda mig en uppfattning om vilka priser jag kan begära och om det i så fall lönar sig.
 

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2007-02-19, kl 11:54

NiklasEk

NiklasEk

Inlägg: 52

Enklast bör väl vara att fråga dem. Gör ett statistiskt urval och utför en undersökning via telefon. Har du bara en eller två frågor tar det nog inte mer än en dag eller två om du inte vet vilka dina kunder är än.

Måste fråga, varför döpte du den rubriken till spionage? Hoppades på nåt moraliskt tvivelaktigt när jag tryckte in mig.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2007-02-19, kl 12:27

username

Daniel
Johansson

Inlägg: 274

Vad betalar marknaden idag?

Kolla upp dina blivande konkurrenter (prislisstor, hemsidor, kataloger etc) och se vad dom tar mot kund. Balansera detta mot ditt kalkylpris. Konkurrerar du mot svensktillverkade, eller andra importörer? Överväg rimligheten i ditt pris och sänk/höj om nödvändigt  

// Daniel Johansson //
DEJI Quality Consulting //
Kvalitetsteknik - Produktionsteknik - Administration

Inläggets betyg
Svara Svara med citat