Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Marknadsföring & Reklam

Logotyp

Inlägg 1 av 8

2004-10-11, kl 11:44

username

Elias
Bröms

Inlägg: 4

Logotyp

Vet inte om jag använder fel sökord, men när jag på google letar efter företag som kan ta fram logotyper hittar jag väldigt få. Det måste väl finnas massor med folk som sysslar med sånt. Nån som har tips? Inga dyra profilpaket vill jag ha, utan bara själva loggan, för småföretag.

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 8

2004-10-11, kl 12:42

paulsson

paulsson

Moderator

Inlägg: 319

Varför då inte använda Startaeget.se´s egna företagsregister. Se denna exempelvis:
http://www.startaeget.se/directory.item.asp?id=108&category=176

Chefredaktör och ansvarig utgivare på Startaeget.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 8

2004-10-18, kl 19:31

BengtK

BengtK

Inlägg: 3

Hej!

Jo, detta var något som vi på Xtrovert Media (www.xtrovertmedia.se) har uppmärksammat. Just det faktum att det finns många mindre och nystartade företag som tycker det känns lite väl avancerat att vända sig till en traditionell reklambyrå när man är nystartad eller har en begränsad marknadsföringsbudget.

Detta ville vi ändra på! Vi har därför nyligen startat upp dotterbolaget Reklamporten (www.reklamporten.se).
Du kan här till ett FAST lågt pris beställa färdiga startpaket för din marknadsföring samtidigt som du drar nytta av hela reklambyrån Xtrovert Medias kompetens.

Vi gör då INTE några logotyper efter fasta mallar, utan sätter oss noga in i din företagsidé, din målsättning och hur du vill uppfattas av dina blivande kunder. Sedan tar våra grafiska formgivare fram förslag till dig.

I grundpaketet ingår en logotyp samt en enkel grafisk designmanual.

Xtrovert Media har funnits sedan 1998, ta gärna en titt på vår webbsida för att veta mer om oss – www.xtrovertmedia.se

Reklamportens webbsida (www.reklamporten.se) är just nu under produktion, men slå oss en signal så berättar vi mer – 031-82 51 51. Eller skicka ett mail!

Med vänlig hälsning,
Bengt Karlsson

[email protected]
[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 8

2004-11-08, kl 14:09

username

Borttagen
medlem

Inlägg: 4

Citat:

Ursprungligen postat av:

Hej Elias.

Jag heter Anna och är Grafisk formgivare, jag jobbar på en liten stockholmsbaserad designbyrå och vi gör just det du söker, dvs logotyper, men även andra trycksaker också. Jag har jobbat mycket med just små företag så jag vet att ekonomin kan vara stram.

Gå gärna in på våran hemsida; www.annafridh.com

Hör av dig, så pratar vi vidare, tel: 08-315031

Hälsningar Anna Fridh

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 8

2005-01-06, kl 16:41

username

Magnus
Hörberg

Inlägg: 19

Citat:

Ursprungligen postat av:

Vet inte om jag använder fel sökord, men när jag på google letar efter företag som kan ta fram logotyper hittar jag väldigt få. Det måste väl finnas massor med folk som sysslar med sånt. Nån som har tips? Inga dyra profilpaket vill jag ha, utan bara själva loggan, för småföretag.



Hej Elias!
Jag heter Magnus och driver företaget Brandcore som designar logotyper och profilprogram till mindre företag. Vi har bra priser och nöjda kunder och du är mycket välkommen att höra av dig så kan vi berätta mer om hur vi kan hjälpa dig. Besök gärna www.brandcore.nu för att se vad vi jobbat med tidigare.

MVH

Magnus Hörberg,
Brandcore

[email protected]
070-5628598

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 8

2005-03-19, kl 18:43

username

Martin
Jönsson

Inlägg: 5

http://www.studiobergman.com är den du söker. Han har bra priser.

Martin

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 8

2005-08-18, kl 20:21

username

Magnus
Johansson

Inlägg: 26

kolla www.spheredesign.se
vi har lösning på ditt problem



magnus

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 8

2005-08-29, kl 00:51

username

Admir
Hercinovic

Inlägg: 170

WWW.SANSA.SE .... att kolla kostar ingenting .... .-)

Inläggets betyg
Svara Svara med citat