Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem

Sida 2 av 2

1 2
Forum Övrigt

Tips och råd..

Inlägg 11 av 20

2006-09-21, kl 17:13

MarkusE

MarkusE

Inlägg: 21

Hej Mattias!
Jag arbetar med en verksamhet inom hälsa som eventuellt kan knyta till ditt handelsintresse. Det har dock ingen knytning till Turism såvitt jag har lyckats lista ut :o) Ta en titt på www.ettriktliv.se och se om det är något för dig.
Hälsningar,
Markus Eriksson

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 12 av 20

2006-09-23, kl 11:22

username

Medlem
#45834

Inlägg: 3

Hej!
Har startat ett företag på samma sätt som du önskar kunna göra, och detta på ett enkelt sätt.
Går inom handels dock inte turism, började sälja mina produkter på homeparties sedan rullade det bara på och nu 18 mån senare har jag startat eget med en grupp på 20 säljare som jag tillhandahåller våra grejor åt.
Hör av dej om du är intresserad att på att enkelt sätt bygga ett företag med god lönsamhet utan att slita häcken av dej, kostar inget att lyssna (eller läsa) MVH Akema gm kerstin [email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 13 av 20

2006-10-01, kl 21:02

username

Medlem
#49305

Inlägg: 12

Hej
Jag tror att du skulle kunna testa att bli återförsäljare. Helst för en produkt som är mycket användbar men som man ändå inte kan hitta överallt. Om du marknadsför produkten genom en bra hemsida som finns med på google mm så kommer många att vilja köpa produkterna och om de märker att dem är bra så har du tillslut en massa stamkunnder. Detta brukar inte vara så dyrt att starta eftersom verksamheten kan växa itakt med att man får fler kunnder. Du köper produkten från tex tillverkaren sedan säljer du den dyrare. och då behöver du ju inte köpa mer än vad som kommer gå åt och du behöver ju tillen början INTE ha en hyrd lockal. Jag har en vän som är återförsäljare för alovera och detta gör hon heltochhållet hemifrån hon har lyckats marknadsföra sig bra och har enheldel stamkunder. Lycka till!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 14 av 20

2007-06-23, kl 16:40

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

hur har det gått för dig?  Det har ju gått ett tag.
[email protected]   Start av företag och ekonomistyrning

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 15 av 20

2007-06-29, kl 12:12

username

Medlem
#51580

Inlägg: 9

Har en ide om du fortfarande är intresserad.
Mvh Thomas Enström
Mer info: [email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 16 av 20

2007-07-07, kl 20:48

super10

super10

Inlägg: 3

Mia: Hej
Jag tror att du skulle kunna testa att bli återförsäljare. Helst för en produkt som är mycket användbar men som man ändå inte kan hitta överallt. Om du marknadsför produkten genom en bra hemsida som finns med på google mm så kommer många att vilja köpa produkterna och om de märker att dem är bra så har du tillslut en massa stamkunnder. Detta brukar inte vara så dyrt att starta eftersom verksamheten kan växa itakt med att man får fler kunnder. Du köper produkten från tex tillverkaren sedan säljer du den dyrare. och då behöver du ju inte köpa mer än vad som kommer gå åt och du behöver ju tillen början INTE ha en hyrd lockal. Jag har en vän som är återförsäljare för alovera och detta gör hon heltochhållet hemifrån hon har lyckats marknadsföra sig bra och har enheldel stamkunder. Lycka till!

Hej Mattias.

Jag håller med Mia att enklaste sättet att jobba hemifrån är att
hitta en produkt som många letar efter och som är en förbrukningsvara så att de snart behöver en igen.   Om du sedan slipper med att ha ett stort lager utan snabbt kan få hem mer från ett lager så är det det bästa.

Jag har möjlighet att visa dig en sådan produkt som jag själv säljer.

Vill du nu starta med en hemmabaserad verksamhet så skicka mig din adress i ett mail så sänder jag dig nya numret av "Home Business Connection" ( Svensk Version) där du finner en presentation av vårt företag och affärsidé.

Mvh.  Michael Fröström / Independent distributor GNLD International.

[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 17 av 20

2007-07-07, kl 22:03

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Inom Turism finns det mycket man kan göra mot Baltikum, själv känner jag bäst till om Lettland och då i första hand om Riga där vi även har ett företag. [email protected] Start av företag och ekonomistyning

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 18 av 20

2007-07-08, kl 17:44

oryantal

oryantal

Inlägg: 32

Mattias Almkvist: Hejsan,

Tanken till varför jag ber er om hjälp nu är att jag är tömd på mina idéer. Tänkte att ni kanske kan komma med några idéer..
Har en vilja av stål, så vill gärna få några bra idéer..

Vill kunna jobba hemifrån får början och sedan i senare skede kunna utveckla företaget till att skaffa lokaler osv.

Tacksam för svar =)

/Mattias Hej Mattias!

Varför inte börja med webshop , naturligtvis om det är en bra produkt? Hör gärna av dig till mig har lite ideér?
 
MVH! Stefan

sf

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 19 av 20

2007-07-10, kl 18:00

username

Mattias
Almkvist

Inlägg: 37

Hej på er!

Har haft lite dåligt med tid därför jag inte har kunnat/hunnit svara! Super snällt för er som tar er tid.

Lars: Hur har det gått? Har inte gått något vidare faktsikt med att starta eget. Jobbar ännu som "anställd".  Vad är det du är inom i Lettland? Vilken typ av turism?

Thomas: Har du ännu idén eller?

Michael: Vad skulle det var för vara? Att hålla på med homeparty är inte något för mig om det var något sådant du mande.

Stefan: Har tyvärr ingen större erfarenhet av webshop, förutom att  man som de felsta andra handlar över nätet. Sedan skulle detta kunna vara riktigt spännande. Skulle mycket väl kunna tänka mig att lära mig detta. Men måste först hitta en produkt.

Hoppas jag nu fick ett svar till er.. Kommer tillbringa mer tid vid denna sida nu.. så kommer kunna prata med er oftare!

MVH
Mattias

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 20 av 20

2007-07-10, kl 21:13

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Mattias jag hjälper både unga och gamla som vill starta företag och det är mycket bättre att ta mina tjänster i anspråk innan.  Lettland kan vara ett alternativ

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Sida 2 av 2

1 2