Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Bokföring, Ekonomi & Skatter

Bokföringsprogram

Inlägg 1 av 7

2006-09-17, kl 10:20

Hedgren

Hedgren

Inlägg: 3

Bokföringsprogram

Hej

Jag letar efter ett enkelt, gratis (freeware) bokföringsprogram som jag kan använda inom ett tillverkningsföretag. Jag har provat en del program som t.ex. SPCS. Dessa program är för komplicerade, kostar för mycket och hamnar i en hög med andra program som samlar damm. Jag har varken tid eller lust att slösa en vecka eller mer på att lära mig ett nytt program / bokföringsrutiner etc.

Jag behöver ett program som kan skriva ut fakturor och håller generell kontroll på kund och leverantörs fakturor. Den huvudsakliga bokföringen sköts av min partner i Stockhom men jag skriver ut fakturor, betalar leverantörer och sköter den dagliga verksamheten här i Vårgårda.

Några förslag???

Martin Hedgren

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 7

2006-09-17, kl 11:15

stegus

stegus

Inlägg: 1

Hej du kan gå in på www.ssw.nu där hittar du under nyttoprogram mindre bokföringsprogram och faktureringsprogram

MVM
Stefan Gustafsson

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 7

2006-09-17, kl 11:57

Peter M

Peter M

Inlägg: 3

Hej Martin!

Jag skulle rekomendera FSB:s e-bokföring där man får hjälp med precis allt. Du behöver inte ha några kunskaper av bokföring för att kunna använda programmet. Läs mer på http://www.fsb.se/sst/inf/out/infOutWww/0,,8100,00.html där du också kan prova en demoversion. Jag har använt det i 10 månader nu och är helnöjd. Det går att skapa fakturor som kopplas direkt till bankgirot och därför bokför sig själv vid inbetalning.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 7

2006-09-17, kl 12:29

Hedgren

Hedgren

Inlägg: 3

Bra!

Tack skall ni ha - jag skall prova FSB.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 7

2006-09-19, kl 22:38

stifor

stifor

Inlägg: 386

Prova eFRedo. I det kan du skriva ut fakturor och håller generell kontroll på kund och leverantörs fakturor.

eFRedo finns att ladda ned på enskildfirma.nu.

Stig Forsberg
eFRedo Bokföringsprogram - www.enskildfirma.nu
AbRedo Bokföringsprogram - www.abredo.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 7

2006-10-19, kl 09:24

stifor

stifor

Inlägg: 386

Är det enskild firma du har, prova eFRedo, det är specialutvecklat just för enskilda firmar med bl.a. skatteuträkning.

Du hämtar det från http://www.enskildfirma.nu

Stig Forsberg
eFRedo Bokföringsprogram - www.enskildfirma.nu
AbRedo Bokföringsprogram - www.abredo.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 7

2006-10-19, kl 10:22

username

magnus
johansson

Inlägg: 27

Finns bara ett affärssystem!

www.winbas.se

Helt överlägset och gratis för 1 användare!

jag använder detta själv!

[email protected]



Inläggets betyg
Svara Svara med citat