Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Övrigt

Namnförslag

Inlägg 1 av 5

2004-10-07, kl 12:39

username

Medlem
#16781

Inlägg: 2

Namnförslag

hej!
Sitter nu verkligen på pottkanten med namnföslag. Det namnet som jag skickade in till bolgaverket tog stopp i varumärkesregistret. Namnförslaget var Mila Make Up, men det vra Mila det tog stopp för.
Skulle nu vilja har hjäp med att hitta på ett nytt namn. Företaget är ett sminkföretag med försäjning av smink och kurser inom make up. Nmanet jag vill ha är ett kort namn t ex Mila och det ska efterföljas av Make Up.
Tack så hemskt mycket på förhand!!!
//johanna

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 5

2004-10-08, kl 11:13

username

Sammi
Ekdahl

Inlägg: 27

varför fick du avslag? finns det redan en firma vid namnet mila som pysslar med samma sak? ligger den i samma län?
annars kan du pröva olika former av namnet.
jag fick mitt namn igenom även fast det fanns ett företag som hette samma sak.

företagsnamn a & a hette dom
jag heter företagsnamn sweden och det gick igenom.
ring till bolagsverket och be dom hjälpa dig

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 5

2004-10-08, kl 16:08

username

Medlem
#16781

Inlägg: 2

namnet mila är varumärkesskyddat ihom reklam, skönhetsvård, att bedriva kurser mm. Det är ett företag i skåne som har varumärkesskyddat detta namnet. Så istället för att fajts, kan om jag bara vill, så har jag skickat in ett nytt som jag kom på efter att jag lagt upp tråden här. Hoppas bara att det håller, annars vet jag inte vad jag gör...

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 5

2004-10-19, kl 17:16

username

Ola
Wikström

Inlägg: 5

Hej Johanna.
Du kan ju prova skapa ett varumärke som heter ngt i stil med: Moisture In Leasure Active Make up, vilket isåfall kan förkortas som "M.I.L.A Make up"
Det är mitt förslag. Alltså. hela moisture in leasure grejen var ett exempel. antagligen vill du hitta på ngt som passar dig bättre. men som förkortas M.I.L.A

Lycka till!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 5

2005-06-06, kl 20:21

username

Caroline
Hedberg

Inlägg: 11

Hej Johanna!
Jag är en utbildad makeupartist som söker ett nytt sminkmärke. Så jag undrar vad du har för smink och hur du ska lansera det? Vore bra om du kunde maila mig.
[email protected]

MVH
Caroline

Inläggets betyg
Svara Svara med citat