Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Finansiering & Riskkapital

Söker Bidrag

Inlägg 1 av 2

2007-04-17, kl 18:14

jaxelberg

jaxelberg

Söker Bidrag

Hejsan!

Jag har en liten firma och nu vill jag utveckla den och undrar vilka bidrag man kan få...
Det är en webshop så jag behöver rätt mycket pengar till reklam och marknadsförning. Vart kan man vända sig och söka dessa bidrag?

//John

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2007-05-25, kl 13:49

Nutek

Nutek

Hej!

Generellt sett finns det inga bidrag att få. Däremot beror det lite av inom vilken bransch som du är verksam. Eftersom du är verksam inom webbshopsbranschen är det en god idé att söka igenom vår finansieringsdatabas under länken ”Finansiera”. Sök vidare under ”Finansieringstyp”, ”Bidrag”. Du kan exempelvis titta närmre på ”Produktutveckling i småföretag”: www.nutek.se/pu. Syftet med programmet är att skapa bättre affärsnytta genom att utveckla varor och tjänster. Främst utges bidrag till företag inom teknik, miljö och designområdet. Beroende av var du bor i landet kan det även finnas bidrag hos din Länsstyrelse www.lsl.s.se. Kontakt din länsstyrelse och hör efter om dina möjligheter till Regionalt stöd till företagsutveckling.”

Med vänlig hälsning Startlinjen, Nutek, www.nutek.se/foretagarguiden.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat