Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Webb & E-handel

Feedback på min Webshop

Inlägg 1 av 4

2007-03-08, kl 17:45

jaxelberg

jaxelberg

Inlägg: 12

Feedback på min Webshop

Hejsan!

Jag har just öppnat en webshop med electronik saker...
Jag skulle gärna villja ha lite feedback på den vad som är bra och helst vad som är dåligt med sidan adressen är www.ma-electronics.com du kan maila mig på [email protected]

Tack på för hand!

//John

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2007-03-08, kl 20:08

username

Medlem
#50308

Inlägg: 5

Lite stavfel på den här pop up rutan, "också" på engelska stavas "too" och inte to. Sen varför är allting på engelska? Vilken är din marknad? sverige, usa?
Mobilnummer som kontakt, det gör iallafall mig osäker på att handla hos dig. Lycka till!

mvh
Philip

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2007-03-09, kl 22:27

Rivana

Rivana

Inlägg: 3



John Axelberg:


Hejsan!

Jag har just öppnat en webshop med electronik saker...
Jag skulle gärna villja ha lite feedback på den vad som är bra och helst vad som är dåligt med sidan adressen är www.ma-electronics.com du kan maila mig på [email protected]

Tack på för hand!

//John




Tog mig bara en snabb titt:

Pop-up ruta som det första man ser är inte populärt. Måste du nödvändigtvis ha den, så lägg den på en av undersidorna eller efter en länk.

Stavfel får absolut inte inträffa på en professionell sida. Det händer, men ska inte ske mer än max två gånger på säg tio sidor och absolut inte på första sidan eller första texten man ser. För övrigt hade en copywriter inte suttit dåligt för text annan än ren och skär uppräkning av produktkvaliteter (den säljande rutan känns inte bra).

Det är en ren design och det är bra med bilder. Kom ihåg att lägga in alla minibilderna som fattas så ingen möts av ett 'image not available'. Fundera också på att byta header bild. Den är fin, men har inget att göra med det du säljer och det känns därför som att den har kommit från en färdig template.

Det är bra att ha kontakt på varje sida här, men testa att ersätta 'International' med 'Customer Support'. Eftersom mobilnummer för 'Contact Number' känns oproffsigt kan du testa att ersätta detta med 'On Call Support' eller liknande.

Yupp, kollade som sagt inte igenom det så noga, men det här var de första intrycken. Lycka till!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 4

2007-03-09, kl 23:26

jaxelberg

jaxelberg

Inlägg: 12

Tack så mycket för hjälpen!
Jag ska fixa dessa sakerna så snabbt som möjlig...

Kom gärna med fler synpunkter.

//John

Inläggets betyg
Svara Svara med citat