Inlägg 1 av 20
2009-01-19, kl 20:24
Hjälp!
Hej!
Det var mycket längesedan jag var här inne sist, har funderat vänt och vridigt och kommit fram till att nu ska jag göra det, inget att fundera på längre. MEN mitt problem med funderandet är att jag bara tänkt idéer och inte på resten så jag behöver er hjälp.
Jag hade tänkt ha eget brevid mitt vanliga arbete och eftersom jag jobbar i danmark så kan jag skaffa F-skatt i sverige fast jag jobbar. (har jag hört)
Kan jag regga mitt företag som försäljning/konsult om jag ska hjälpa ett företag med lite kundbokning, sen även starta en hemsida där jag säljer saker samt ev hyra ut mig till en budbilsfirma? Dvs, kan jag göra alla dessa saker på ett företag reggat eller mpsta man regga underföretag osv?
Kommer att dra igång i väldigt liten skala, låt säga att jag fakturerar för 1000kr i månaden. Då finns det väl bara ett alternativ och det är att momsa en gång om året va?
Ska jag regga enskild firma?
Kommer garanterat fler frågor och jag är sugenpå detta nu! Kastar mig in i det och kommer lära mig under tiden, verkar vara sättet som funkar för mig.
Stort tack på förhand.
Mvh, Magnus
Svara Svara med citat