Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Övrigt

Värdering & uppköp

Inlägg 1 av 2

2007-01-15, kl 14:48

username

Louise
Norrlin

Inlägg: 1

Värdering & uppköp

Hej Werner,

Jag driver idag en enskild firma, designar & säljer smycken. Jag har 4 st deltidsanställda & vi säljer smycken till ca 30 butiker i Sverige, 2 i Danmark & en i USA. Det går hyfsat bra för företaget men vi lider lite av växtverk... läglit nog har jag blivit kontaktad av en person vill vill gå in som investerare & köpa delar av företaget samt bidra med sin expertis. Jag har inga som helst erfarenheter när det kommer till uppköp, vet inte hur jag ska värdera mitt företag samt hur försäljningsprocessen ska gå till.

Jag skulle behöva hjälp av någon extern person dels med ovanstående frågor samt frågor kring aktsiebolag & ägande förhållanden.

Tacksam för svar alt rekommendationer vart jag ska vända mig.

Vänliga hälsningar

Louise Norrlin
[email protected]

Louise Norrlin

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2007-02-09, kl 13:35

username

Andreas
Flemsjö

Inlägg: 7

Hej Lousie!

Kul att er satsning ser ut att fungera.

Jag rekommenderar att du pratar med din revisor för hjälp av värdering av din verksamhet. De har också ofta ett brett kontaktnät och kan hjälpa dig vidare.

Du bör också ha med en jurist i processen som kan hjälpa dig med att skriva avtal med mera och se till att allt blir rätt.

Med vänlig hälsning
Werner

Inläggets betyg
Svara Svara med citat