Magnus Olsson:
www.textalk.se har en bra, snygg och prisvärd e-butik.
För 5000 kommer du annars inte långt om du ska ha något som är originelt och designat, funktionellt samt med support och utan månadskostnad.
Som det nämns kan du använda dig av OS Commerce eller Cubecart som är gratis. Den senare med visst förbehåll. Men då är det bra om du kan programmera och designa. Här på startaeget verkar det råda krig om att erbjuda e-butiker för skampriser så där ger jag mig inte in. Vad du egentligen ska göra är att ställa frågan vad du får för 5000kr (Om det nu är din budget) För tänk efter själv hur många timmar tror du det motsvarar i reda arbete? Och jämför det med hur realistiskt det är att du får allt du verkligen behöver, funktionellt, användarvänligt och utseendemässigt med korrekta rättigheter.
Med vänliga hälsningar
Magnus Olsson
Uddatorp AB
E-butiken ser verkligen bra ut!
Ska jag välja allt jag behöver, då blir det kostnaden (5 880 kr/år) och sedan tillkommer de ounvikliga priserna för inlösenavtal och provision/transaktionsavgifterna till Payson/PayPal etc.
Blev det billigare än 5K? ---> Nej...
Å andra sidan kunden slipper tänka på hosting och uppgraderingar.
För att komma tillbaka till "mitt" förslag - osCommerce --> e-butken tillhör kunden och kan flyttas till andra webbhotell i framtiden. Hos Texttalk är du fast. Precis som hos Mamut för 6 år sedan...