Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Hobbyföretag

Inlägg 1 av 4

2004-10-03, kl 19:05

username

Johan
Forsberg

Inlägg: 2

Hobbyföretag

Hej!

Har redan en fast anställning men har ett ebjudande om att hjälpa ett företag i England att anordna kurer i den svesnka vildmarken. Men frågan är ska man starta ett eget litet hobbyföretag eller ska man deklarera inkomsten som jag får från denna verksamheten som inkomst.

Fördelen med att ha ett företag är att jag kan göra de inköp som kan behövas för kurserna, hyra av bil o.s.v. genom företaget.
Men hur funkar det med att starta upp ett hobbyföretag, allt jag läser handlar hela tiden om hur det är att starta upp ett vinstdrivande företag, detta ska bara vara nåt som jag har vid sidan om.

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2004-10-03, kl 22:07

username

Ola
Svensson

Inlägg: 25

Självklart ska du starta en enskild firma. Väldigt bra med allt som du precis nämnde. Hobbyföretag är ju i grund och botten ett företag som oxå ska gå med vinst så det är ju samma sak. Finns ju ingen ide att göra nåt gratis. Lycka till.

Mvh Ola

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2004-10-07, kl 08:20

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Tänk igenom om det finns något mer du är intresserad av som kan finnas med när du registrerar firman. Skattemyndigheten kan annars ha synpunkter på sidoverksamhet.
Jag vet, jag driver företaget Abi Design som hjälper till med företagsstart och ekonomistyrning.
Lars

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 4

2004-10-24, kl 10:49

bjernebo

bjernebo

Inlägg: 46

Intresserad av en webbsida till företaget? kolla http://www.bjernebowebstudio.tk/

Inläggets betyg
Svara Svara med citat