Inlägg 1 av 7
2007-10-12, kl 20:54
Köpa av andra företag
Undrar om man får köpa av andra företag och sedan sälja i sin webbshop?
Svara Svara med citat
Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.
Bli medlemUndrar om man får köpa av andra företag och sedan sälja i sin webbshop?
Svara Svara med citat
Hmm....förstår inte riktigt frågan...varför skulle man inte få det?
Mikael
www.l-c.se
varför vill man det? det kommer ju att bli svindyrt för konsumenet.
Jag tänkte mest på om det är lagligt? Så man inte gör nåt olagligt.
Det normala är att du köper av andra företag. Grossister är företag, importörer är företag, generalagenter är företag för att bara nämna några. Det är likadant på det här forumet. Du kan köpa tjänster och produkter av andra företag på det här forumet. När du hyr din lokal "köper" du ju lokalen för en begränsad tid, när du ringer på din telefon köper du tjänsten att kunna ringa, du köper el till din lokal från ett elbolag, osv., osv. Alla dessa är företag så varför skulle det vara olagligt???
Jag tvivlar på att hon kommer att sälja telefonsamtalen vidare, eller hyra ut lokalen i andra hand.
Kan det vara som så att du vill köpa tex Levis jeans och sedan sälja dessa i din webbshop?
Den här tråden var om man får köpa av andra företag och att sälja i sin webbshop. Jag tog med allt detta för att belysa hela området. Jag började med grossister och generalagenter för att det är där man oftast gör inköpen. Jag tog med det andra för att det är oftast tjänster man behöver för att kunna sälja sina produker. Allt är köpt av företag.