Citat:
Ursprungligen postat av:
Hej!
Jag är i full gång med att börja sälja babykläder. Är det någon som vet någon leverantör där man inte behöver beställa minst 1000 ex av varje produkt. Snarare 50 ex av varje. Behöver ej vara Estland, men det är en fördel om jag kan åka och "känna" på produkterna själv. Kina är annars ett bra alternativ, eller? Är det någon som vet vilka EU-normer som måste uppfyllas på barnkläder?
Tacksam för svar.
//Jerry
Hej Jerry,
För en tid sedan hade jag och min kollega ett samarbete med svenska exportrådet, de hade ett s.k.a projekt som de kallar östersjömiljarden (tror att de fortfarande finns) vi fick då som företag ta del av detta för en kostnad av ca 10.000kr (ord pris 125.000kr!!!) Det som ingår är alltså att de under en tid (ca 1månad) gör fullständiga marknadsundersökningar i landet du vill göra affärer med, bokar upp möten med alla tänkbara leverantörer som kan vara intressanta för dig, och mycket mer.
När man väl kommer på plats (räkna med ca 3 arbets dagar) är alla möten klara med vilka man skall träffa osv plus att de från exportrådet tolkar och hjälper till att förhandla om det skulle behövas. För oss var detta en mycket bra start för vårat företag och jag kan rekomendera deras tjänster.
Lycka till (skriv tillbaka om du vill veta mer)
/Maria