Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Ang. affärsplan

Inlägg 1 av 6

2007-09-11, kl 18:29

asdasdasdasd

asdasdasdasd

Inlägg: 5

Ang. affärsplan

Finns det någon här som skulle vilja och har kunskapen om att göra en affärsplan, hjälpa mig med att göra en affärsplan. Eller finns det någon myndighet, förening eller dyl. att vända sig till där man kan få en personlig kontakt med någon som kan hjälpa en med det.

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 6

2007-09-11, kl 20:57

mlundgren

mlundgren

Inlägg: 204

Tjena Tobbe!
Kontakta Nyföretagarcentrum...de kan nog hjälpa dig!
Mikael
www.l-c.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 6

2007-09-12, kl 09:41

username

Medlem
#51394

Inlägg: 14

Hej Tobias,

Precis som Mikael påpekade så är NyföretagarCentrum bra att kontakta. För att hitta ett "centrum" nära där du bor kan du gå in på www.nyforetagarcentrum.se.

De erbjuder kostnadsfri, konfidentiell rådgivning för dig som ska starta eget.


Mvh

Nutek, Företagsinformation www.nutek.se/foretagarguiden

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 6

2007-09-21, kl 12:47

username

Medlem
#35446

Inlägg: 9

Anser att Dessa myndigheter som ska hjälpa oss att starta eget är helt kassa!

ska du bygga en plan för att presentera mot bank leverantörer ev, är det bästa tycker jag att du letar ett framgångrikt företag i den braanch du tänkt att jobba i beställ deras plan o se hur den ser ut att sedan Googla fram olika är bra, finns tävlingar i Affärplaner, leta frma en Vinnare och Kopiera rubrikerna!

MVH P

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 6

2007-09-21, kl 14:49

username

Ola
Nilsson

Inlägg: 12

Håller med Petter! Personal på nyföretagarcentrum, nja när jag var där visste dom mindre än vad jag visste. Men de har affärsplansmallar (ett häfte eller cd) med punkter som är bra att tänka på. ALMI har också en mall på hemsidan för att skriva i egen affärsidé många bra punkter även om du själv kan skriva dit mycket eget utifrån de punkterna. Å skaffa så stort nätverk som möjligt, en budget kan nog en revisorsfirma hjälpa dig med, första brukar vara gratis om du blir kvar som kund. Om du behöver banklån är ju en budget bra att ha, och tänk igenom den noga. Du kan ju också få lite info om andra företag i broschyrer eller vid samtal om hur de gjort inom din bransch, frågor är bra, ex hur många kunder får du in om dagen, säljer du lokalt, var kommer dessa varor ifrån, vad tar du i timmen? så att du får snarligt vad du tänker satsa på.

/Ola

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 6

2007-09-29, kl 23:05

Henric

Henric

Inlägg: 26

Hej Tobias Sernhede,

Jag kan hjälpa dig med din affärsplan via internetkonferrens om du så behagar. Hör av dig till mig om du är vida intresserad så kan vi börja arbeta fram en affärsplan inom ditt specifika område.

MVH
Henric Andreasson

Inläggets betyg
Svara Svara med citat