Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Övrigt

Ringande säljare?

Inlägg 1 av 3

2007-02-01, kl 17:42

Tvålverkstan

Tvålverkstan

Inlägg: 10

Ringande säljare?

Hur fungerar det egentligen att anlita ett typ callcenter där de ringer och säljer en produkt? Är det på provision (procentsats på värdet av försäljningen), eller betalar man en fast summa eller...? Någon som kan berätta och svara?

J

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2007-02-01, kl 23:49

NiklasEk

NiklasEk

Inlägg: 52

Det varierar från callcenter till callcenter. Flera callcenter ger fast lön till de anställda och de vill ha fast pris. Blir nog svårt att hitta en om jobbar uteslutande på provision (för dig alltså) utan nästan alla seriösa vill ha fast summa och kanske en del provision.

Har dock bara haft begränsad erfarenhet i samband med uppföljning och utvärderingar så är inte hundra på något.

Med vänliga hälsnignar
Niklas

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2007-02-02, kl 10:31

username

Micael
Wiklander

Inlägg: 1

Hej,

Jag driver en TM-byrå i Stockholm med 10 säljare. Vi arbetar uteslutande med arvode per levererad tjänst/prosdukt/kund.

Nu vet jag inte vad det rör sig om för produkter och i vilken omfattning det ska marknadsföras, men du är välkommen att höra av dig till mig på [email protected].

Mvh Micael

Inläggets betyg
Svara Svara med citat