Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Övrigt

Akta er

Inlägg 1 av 3

2007-02-28, kl 14:46

username

Medlem
#1477

Inlägg: 2

Akta er

Jag har blivit lurad av Yreg att skaffa en hemsida. Jag avsade mig den men var ändå tvungen att betala.
När det ringer någon från dom så akta er. Dom har en övertalningsförmåga som heter duga och ger sig inte förrän ni sagt ja.

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2007-02-28, kl 14:58

Strömquist

Strömquist

Inlägg: 7

Bra att Du talade om att lurendrejeri pågår nästan hela tiden.
Alla borde tala om när det börjas på nytt med något lurt

Eva-Maria Strömquist
Atelier Döderhult Solliden

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2007-08-29, kl 09:21

username

Medlem
#28588

Inlägg: 1

VARNING! när företag ringer o säger att dom ska kolla om dina uppgifter stämmer (för något som du inte beställt tex va med på en websida med ditt företags uppgifter). Man kan gå på det om man inte e försiktig nog och det KOSTAR.

Blev uppringd av en o vi hade en diskusion om att jag skulle gått med på att vara med i nån katalog till kostnad av 4000kr!! Bad då att dom skulle skicka mig kopia på dokument där jag har signerat på avtalet. Fick som svar då att dom hade spelat in samtalet där jag gick med på detta (förekommer ofta att telefonförsäljare spelar in samtalet där dom ställer fråga o du får svara ja, osv. Vet dock inte om det är juridiskt bindande) Sa att dom skulle spela upp det och fick som svar att dom inte hade kvar det...

Är man oförsiktig (för försäljarna är duktiga på att "manipulera") i sådant fall så skickar dom ut avtal o faktura o så har man kastat pengar i sjön.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat