Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Webb & E-handel

pris uppgift!

Inlägg 1 av 4

2006-12-03, kl 19:14

username

Eric
Gustafsson

Inlägg: 4

pris uppgift!

Hej!

Jag funderar på att starta en auktions tjänst på internet och undrar vad det ungefär skulle kosta att låta ett företag bygga en sådan sida.

Som jag har tänkt mig så ska besökarna få skapa sitt eget konto på sidan för att kunna vara med i auktionerna samt en sms tjänst som medelar om någon har bjudit över sitt egna bud på en vara (användaren betalar extra för detta). Sidan måste även innehålla ett register med information som endasty jag har tillgång till. Sen det vanliga att man ska kunna betala med kort och så vidare. Samt även en webshop.

Vad tror ni ett sådant paket skulle landa på i pris? och hur länge skulle den ta att bygga?

Mvh // Eric
 

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2006-12-03, kl 21:46

Magnus Olsson

Magnus Olsson

Inlägg: 351

Vad det landar på tycker jag låter omöjligt att tala om i detta fallet. Du har flera etapper i byggandet som gör det osäkert.
Hur mycket ska vara grafiskt?
Finns:
Färdig logotyp?
Färdiga färgprofiler?
Färdiga texter?
Färdiga budskap?
Färdiga tankar hur allting ska läggas upp rent designmässigt för lättast navigering mellan (och i) webbshop samt auktionerna?
Färdiga avtal med bank för kortbetalning?
Allting går självklart att lösa men risken här är att du får priser som antingen är tilltagna i överkant. De som är i underkant innehar oftast dolda kostnader eller andra dolda missar så som äganderätten till koden mm.
Det bästa du kan göra är att anlita någon på projektet så ser du dels hur lång tid det tar att lösa samt att du äger alla rättigheter till kod grafik och projektet under ett anställningsförhållande - till skillnad från att köpa in, då måste även rättigheterna köpas loss.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2006-12-03, kl 22:33

username

Eric
Gustafsson

Inlägg: 4

du har ett pm =)

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 4

2006-12-03, kl 22:55

Magnus Olsson

Magnus Olsson

Inlägg: 351

Du har ett pm tillbaka!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat