Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Hur ska jag gå vidare?

Inlägg 1 av 2

2006-12-19, kl 11:12

username

Eric
Gustafsson

Inlägg: 4

Hur ska jag gå vidare?

Hej, undrar om det finns någon vänlig själ där ute som kan hjälpa mig. Det är så att jag har en ide som jag varit med till Innovation Norrbotten med. Rådgivaren där blev väldigt intresserad och sa "det är en kanon ide", "det borde finnas fler som du" m.m.

Problemet är bara att Innovation Norrbotten stänger ner sin verksamhet pga utav att dom inte får pengar till att fortsätta sin rörelse.

Så frågan är, hur ska jag gå vidare med min ide? jag behöver säkert en 500k-700k för att få detta att fungera. Jag har en massa kända samarbetspartners. Är inte så lätt för en 22åring att skriva ihop en affärs ide och gå till banken och be om lånet på dessa pengar (troligtvis säger dom väll nej).

Någon som har något tips? hur fungerar det t.ex. med finansierare? ägare dom en del av företaget om dom går in med pengar elle rhur funkar det?

Mvh Eric

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2006-12-19, kl 20:21

davidl_2000

davidl_2000

Inlägg: 14

Jag har väldigt bra kontakter inom bank och kan nog hjälpa dig med den finansiella biten: hitta investerare etc.
Maila gärna mer information till:
[email protected]

Med vänliga hälsningar,
David

Inläggets betyg
Svara Svara med citat