Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Teknik

Auktions tjänst pris?

Inlägg 1 av 2

2006-12-03, kl 16:31

username

Eric
Gustafsson

Inlägg: 4

Auktions tjänst pris?

Hej!

Jag funderar på att starta en auktions tjänst på internet och undrar vad det ungefär skulle kosta att låta ett företag bygga en sådan sida.

Som jag har tänkt mig så ska besökarna få skapa sitt eget konto på sidan för att kunna vara med i auktionerna samt en sms tjänst som medelar om någon har bjudit över sitt egna bud på en vara (användaren betalar extra för detta). Sidan måste även innehålla ett register med information som endasty jag har tillgång till. Sen det vanliga att man ska kunna betala med kort och så vidare. Samt även en webshop.

Vad tror ni ett sådant paket skulle landa på i pris? och hur länge skulle den ta att bygga?

Mvh // Eric

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2007-01-07, kl 21:58

sphinxly

sphinxly

Inlägg: 39

Hejsan Eric,

Det är en väldigt diffus fråga, eftersom du förmodligen kan få hjälp i många olika prisklasser. En normal leverantör skulle förmodligen ta betalt något liknande följande:

Webbdesign: 10 -20.000 kr
Programmering: 10 - 20.000 kr
Implementering betaldel: 5 - 10.000 kr

DVS runt 50.000 kr, och då tillkommer kostnader från 3:e part, som t.ex. SMS-företag, bank för kreditkort m.m. Samtidigt kan säkert en fjortis knappra ihop detta "svart" för en betydligt lägre summa, men utan att du då har några garantier eller support, vilket kan resultera i att projektet inte fulländas.

Samtidigt så kan denna lösning kosta 100.000 kr och uppåt. Jag rekommenderar att du tar kontakt med ett antal olika webbyråer som ligger nära din ort (se t.ex. webbfacit.se som är ett branschregister med webbföretag), och begär in offert.

Lycka till!
Mvh, Robert

Inläggets betyg
Svara Svara med citat