Inlägg 1 av 13
2007-09-21, kl 22:26
ska jag satsa på detta?
hej,
Jag behöver någon att bolla med, någon som står utanför min närmsta omgivning. Hoppas ni orkar läsa allt och ge mig tips, förslag på hur jag ska gå tillväga.
Lite kort om mig. Jag har tidigare jobbat på svt:s drama-avdelning i Göteborg samt med reklam och då mestadels arbetat som rollbesättare. Jag har även arbetat som produktionskoordinator i olika filmprojekt. Nu har jag flyttat och efter min mammaledighet börjat söka nya jobb.
I denna veckan har jag varit på två olika arbetsintervjuer. På första företaget sysslar de med 3d och animering och har precis blivit uppköpta av ett större reklambolag, vilket medfört att de måste anställa mer personal och då någon som hjälper dem med administrering och marknadsföring. PÅ andra företaget arbetar de med fotografering, mestadels till kataloger, eller liknande. De behöver också hjälp med administrering samt kundkontakt, då en snart ska gå på mammaledighet. Nu till dilemmat (eller inte?). Dessa två företag ligger i samma byggnad och har nu undrat om jag inte vill starta eget och sälja mina tjänster till dem. De har ett kontor i samma våning som står tomt samt båda verkar vilja anställa mig... Skulle detta vara möjligt för mig? Låter väldigt bra i teorin, men skulle det fungera rent praktiskt? Vad är man värd? Skulle man ta timlön, eller dagsersättning? Jag skulle vara hemskt tacksam för alla ideér samt förslag. Jag har aldrig haft eget, men alltid haft det som ett seriöst alternativ...
Tacksam för alla inlägg.
Svara Svara med citat