Inlägg 1 av 3
2006-12-02, kl 09:24
Resaturang med utlandskänsla
Hej! Jag är en kille som har många funderingar på att starta en restaurang. Just nu jobbar jag som habass inom handikapp omsorgen men har på senare tid blivit less på jobbet. Jag jourar ganska många ggr i månaden på jobbet och varenda gång funderar jag på att hur skulle det vara med en egen verksamhet?
Jag har en pojke som är 6 månader och ett hus som nyss blivit köpt så jag känner mig ganska rädd att försätta min familj i en ekonomisk kris.
Ja, min idé har varit att starta en restaurang men det ska var en exotisk med utlandskänsla. Jag har varit utomland en del och sist gången var jag i brasilien. Där grillar man väldigt mycket kött och grönsaker mm. Min ide är att starta en grillrestaurang där folk kan komma och äta grillat kött och samtidigt få den känslan att man är utomlands, självklart ska det ingå många andra rätter men som utgångs punk ska det vara att komma in och känna lukten av grillat och minnerna från man sist var utomlands. Inredningen ska vara med mycket palmer och växter kanske ett akvarium med salsa musik eller samba i bakgrunden. Har man tur så kanske man kan få till en liten dansgolv där folk får röra på sig en stund. Billigt mat och och dryck prioriterar jag först och främst. Jag tycker man ska kunna gå ifrån jobbet en stund och lunga ner nerverna och äta en god lunch som man har råd med. En annan ide som jag har haft är att man kanske kan ha en grill hörna där folk kan kolla på när man lagar deras mat och dem får bestämma hur de vill ha det. Det är väl ungefär det jag har funderat på men det finns säkert mycket mer att fylla på med men i det stora hela är det ajg funderar på. Vad tror ni om idén?
Ge mig lite synpunkter..
Mvh Jojje
Svara Svara med citat