Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem

Sida 2 av 2

1 2
Forum Marknadsföring & Reklam

Logotype

Inlägg 11 av 14

2007-09-21, kl 10:38

username

Fredrik
Warmark

Inlägg: 4

Ville bara lämna ett litet tips.

Var kereativ, gå och hälsa på en skola med media programet. Prata med läraren och säg att du behöver en loga, visitkort och brevpapper. Både läraren och eleverna tycker det är roligt för det blir ett mer skarpt läge för dom. Fördel för dig efter att du berättat om hur du tänkt dig logan är att du får 20 exemplar att välja på istället för ett. Som tack brukar dom få dela på en tårta eller två. Vill man spara ännu mer pengar kan man ju baka den själv ;).....    

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 12 av 14

2007-09-21, kl 10:48

Tobbe32

Tobbe32

Inlägg: 4

Tack för en bra idé. Kan vara värt ett försök som inte kostar allt för mycket.

Hälsningar

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 13 av 14

2007-09-21, kl 11:19

Magnus Olsson

Magnus Olsson

Inlägg: 351

Bortsett från att det hittills tagit dig över en månad i funderande hur du ska göra så anser jag (delvis som fd lärare inom illustration) inte skolidén vara ett bra projekt. Likväl som att anlita en skola så som man anlitar ett företag kommer de vilja ha någon form av ersättning. Annars skulle hela skolvärlden vara än mer överfylld av kommersiella intressens produkter. Liknande system har användts på IHM Business school då betalar delvis företaget en viss summa om x 10 tusentals kronor för att köra igång detta för att täcka utvecklingskostnader som kan dyka upp samt den grupp vars verk som presenteras får senare köpas upphovsrätten eller idéen om det faller kunden i smaken.

Att arbeta enbart för att nyttja gratis arbetskraft är ett hån inte bara  mot upphovsmän till verk utan mot alla branscher och i längden kommer du inte tas för en seriös företagare.

En logotyp är ett stigande värde du införskaffar dig till din verksamhet.

Med vänliga hälsningar

Magnus Olsson
Uddatorp AB

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 14 av 14

2008-03-14, kl 22:39

username

Roger
Johansson

Inlägg: 10

Magnus Olsson: Hej Torbjörn!

Jag arbetar med bla att skapa profilerande logotyper och grafisk design. Kolla gärna på vår webbsida för mer information och stilprover. Du får gärna kontakta mig med frågor.

Med vänliga hälsningar

Magnus Olsson
Uddatorp AB
www.uddatorp.se Hej Magnus
Jag är på jakt efter en logga till mitt nystartade företag...vilken prisbild ´har du när du gör loggor ??? vad ingår i priset ??

mvh
Roger

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Sida 2 av 2

1 2