Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Sälja DVD-skivor

Inlägg 1 av 5

2004-09-22, kl 11:09

username

Anders
Karlsson

Sälja DVD-skivor

Hej,

Har en idé om att starta en lokal butik med ett bra utbud och mycket bra priser på tomma DVD-skivor, fodral och CD-skivor. Tror detta blir större och större i takt med att bredbanden blir fler och snabbare. Undrar om det finns någon som har erfarenhet av detta, import från ex. england och sedan hur det funkar med kasettavgiften, skatter och moms när man importerar från EU-land. Tacksam för svar på [email protected]

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 5

2004-09-22, kl 11:46

username

Patrik
Radacic

Jag undrar om det verkligen går att driva en hel affär med det utbudet? Känns som att man måste ha lite mer. Håller med om det borde finnas mer utbud när det gäller sånt. Men tror att det är oerhört svårt att kunna driva en hel butik med det. har du gjort någon marknadsundersökning?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 5

2004-09-22, kl 19:07

username

Anders
Karlsson

Med tanke på de mycket små utgfterna som finns i min plan så tror jag att det kan bli lönsamt. Sen beror det ju natruligtvis på kasettavgiften och hur den fungerar och hur utbredd den är, för det är där kostnaderna ligger. Tittar man på priserna för skivorna i utlandet kan man få mycket bra priser om man importerar.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 4 av 5

2004-09-22, kl 20:22

username

Patrik
Radacic

Det kan ligga något i det. Gör gärna en liten budget och säg till vad du kommer fram till. Vilken stad skulle det gälla? Jag håller på att starta en reklambyrå/webbyrå så man kanske kan göra din dvd-butik på nätet så småningom :) Så har du 2 butiker :)

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 5

2004-10-06, kl 23:17

Macko

Macko

Jag har sysslat lite med detta har haft din tanke typ fast min ide va en webshop. Jag kan säga att kasset avgiften ligger på ca 3.25 per dvd skiva + vanlig skatt sen och sen kommer det då till fraktkostnader om du vill köpa från utlandet så du måste iallafall sätta ett pris på nästan 7 kr st och det blir nog ej lönsamt för många säljer nu dina för ännu billigare och det funakr ej när man är ny jag var i kontakt med ett företag jag ville ha 10 000 skivor och dom dissa mig du måste handla jätte mycket för att få det billigt men lycka till hör av dig om du lyckas jag köper gärna

Inläggets betyg
Svara Svara med citat