Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem

Sida 2 av 3

1 2 3
Forum Affärsidéer

Kläd butik...

Inlägg 11 av 24

2004-09-25, kl 01:50

username

Maya
EK

Inlägg: 13

Det låter som en väldigt bra affärsidé, men har du möjlighet att att få kläderna uppsydda efter dina önskemål eller köper du in kläderna från hanes och newWave och säljer kläderna under ett annat namn?

Jag har själv funderat på att starta en webshop som säljer underkläder till billigare priser eftersom det finns gott om leverantörer (i kina och östeuropa), men jag saknar de tekniska kunskaperna om hur man startar en webbshop och jag tror att det kan behövas mer än en person för att jobba med en sådan affärsidé.

En bra sida för att hitta fabriker inom textil industrin är följande:
http://www.made-in-china.com/


Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 12 av 24

2004-09-27, kl 09:40

username

Patrik
Radacic

Inlägg: 13

Eftersom vi är nystartat med väldigt lite kapital så funderar vi på att börja med newwave och hanes för att sedan när kapitalet ökat göra egen design. har en respektive som just läser mode och sömnad och vi har ju hela den skolan till förfogande vad gäller design. det låter intressant det där med underkläder. Var inne på en hemsida med billiga kläder och mejlade dem och frågade vilka leverantörerna var. fick ett lite argt mejl att det fick jag själv ta reda på och att jag inte ska ge mig in i klädbranschen :)

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 13 av 24

2004-09-27, kl 21:57

username

Maya
EK

Inlägg: 13

Driver ni er verksamhet via internet?Vad har ni för Adress? Jag har de senaste månaderna sökt efter leverantörer till underkläder men det har varit svårt att hitta något som verkligen är bra. Hur som helst jag råkade i förra veckan hitta en mycket bra sajt med internet adresser till olika tillverkare inom olika branscher bl.a. underkäder. En del av dessa är faktiskt tillverkare åt kända märken. Här är adressen till sajten http://www.allmanufacturers.net en del länkar fungerar inte, men jag tror att det är en av de bästa jag hittills har hittat.

De skrev något om att sälja in sig hos andra företag, vilket låter mycket intressant, jag skulle gärna vilja veta mer om det och hur du ska gå tillväga :) Det skulle även vara jätte roligt att veta hur ni gick tillväga för att starta er verksamhet :)

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 14 av 24

2004-09-28, kl 14:53

username

Patrik
Radacic

Inlägg: 13

En så länge är allt bara på idéstadie men går just nu starta-eget kurs med kommunen och är på massor av seminarier. Så allt är på gång och mitt nätverk sprider sig :) Du verkar ha en del idéer som ligger i samma tänkade som jag. du kan väl ta och mejla lite så kanske vi kan bolla idéer mellan varandra. Min mailadress är: [email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 15 av 24

2004-10-04, kl 22:26

username

Susanna
Josefsson

Inlägg: 5

Hej! jag har åxå tänkt att starta eget, fast jag hade tänkt mig ett eget märke! men jag bor i borås och jag har knappt börjat, men vet ej hur jag ska gå till väga ännu...
MVH sussie

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 16 av 24

2004-10-04, kl 22:27

username

Susanna
Josefsson

Inlägg: 5

om det finns något leverantör av basvaror eller grossist, så ta kontakt med mig! på [email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 17 av 24

2004-10-04, kl 23:06

username

Susanna
Josefsson

Inlägg: 5

Citat:

Ursprungligen postat av:

Citat:

Ursprungligen postat av:

Tyvärr är det ju alltid så att om man ska köpa billigt så ska det vara i stora mängder. jag kommer troligtvis betala ca 10-15 kr per t-shirt men kommer att ha höga marginaler så det gör inte så mycket :)


Vart hittar du t-shirtar för bara 8 kr/st?
mvh SUSSIE

ok! jag betalar ca 8kr per t-shirt och 15kr för finare tröjor, sen kna ja få uppsytt vad jag vill ha...det är det som jag tycker är kul med mitt erbjudande...om ja vill så skulle ja kunna sy upp 1000st canadian goose jackor ifall ja skulle vilja, nu ska jag inte göra det eftersom det är olagligt och dessutom så beställer jag dom nu så får ja dom typ i mitten av december så då är det lite sent.
men om man kommer på en t-shirt som man tycker är värd att satsa på så syr dom upp så många som man vill ha.
även jackor, byxor och skor.
en fråga bara var köper du in dina varor??

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 18 av 24

2004-10-27, kl 15:57

username

Emma
Gillberg

Inlägg: 1

Citat:

Ursprungligen postat av:

Hejsan!!!
Jag söker kläd grossister men det ska vara morderna kläder för ungdommar??
Och så söker jag en medarbetare som är intreserad av mode och utav att starta eget... Jag funderar på att starta egen mode butik i karlatad, eftersom jag vet att det behövs.. hör va dig om du verkar vara interserad.. mVh robert


Hej Robert!
Har du kommit igång med dina planer? jag bor i Karlstad, gillar att sy och fixa till kläder på personligt sätt. Jag är mkt intresserad av att sammarbeta om att starta upp nytt i stan. Det behövs sannerligen. Hör av dej snart! 070-6407811 /emma

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 19 av 24

2004-11-04, kl 00:01

username

Jonas
Bergström

Inlägg: 5

Citat:

Ursprungligen postat av:

Citat:

Ursprungligen postat av:

Citat:

Ursprungligen postat av:

Tyvärr är det ju alltid så att om man ska köpa billigt så ska det vara i stora mängder. jag kommer troligtvis betala ca 10-15 kr per t-shirt men kommer att ha höga marginaler så det gör inte så mycket :)


Vart hittar du t-shirtar för bara 8 kr/st?
mvh SUSSIE

ok! jag betalar ca 8kr per t-shirt och 15kr för finare tröjor, sen kna ja få uppsytt vad jag vill ha...det är det som jag tycker är kul med mitt erbjudande...om ja vill så skulle ja kunna sy upp 1000st canadian goose jackor ifall ja skulle vilja, nu ska jag inte göra det eftersom det är olagligt och dessutom så beställer jag dom nu så får ja dom typ i mitten av december så då är det lite sent.
men om man kommer på en t-shirt som man tycker är värd att satsa på så syr dom upp så många som man vill ha.
även jackor, byxor och skor.
en fråga bara var köper du in dina varor??

ja köper in dom från två fabriker från asien!!!!!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 20 av 24

2005-01-19, kl 05:51

username

Jörgen
Eriksson

Inlägg: 1

Citat:

Ursprungligen postat av:

Visst finns det butiker i sunne men jag tror att det flesta åker till karlstad för att köpa nya kläder.. Och i karlstad finns det inte så mycket intresanta butiker, de gammla vanliga som har funnis där i flera hundra år:)
Min målgrupp är mellen 16-25..

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Sida 2 av 3

1 2 3