Inlägg 2 av
6
2007-08-23, kl 07:07
Daniel
Johansson
Hej
Självklart... Det är väl ändå inte dina pengar så länge du inte gjort en motprestation enligt avtal med kunden?...
Om pengarna sattes in på fel konto, varan/tjänsten ännu ej levererats, varan/tjänsten har levererats men kunden åberopar ångerrätt eller i andra fall där kunden betalat något så skall du alltid betala tillbaka pengarna. OM du använder pengarna och skyller på att du inte visste så hjälper inte det. Har du en fungerande redovisning så ser du i denna om pengar kommit från annat håll eftersom alla transaktioner skall redovisas...
// Daniel Johansson //
DEJI Quality Consulting //
Kvalitetsteknik - Produktionsteknik - Administration
Inläggets betyg
Svara
Svara med citat
Inlägg 4 av
6
2007-08-23, kl 12:15
larsarenander
Jag hade hand om ett fall där en person fått för mycket lön men själv aldrig kollade då det var pengar in-ut och personen hade tillräcklig försörjning på annat håll. Islutet av året kom inga pengar alls. Att man då observerade det berodde på att man tänkte använda det överkott som borde finnas. Företaget hade hittat ett fel dragit allt. Första tanke hos personen var att polisanmäla stöld från kontot. Storföretaget var tvunget att omgående betala ut lön. och personen som ovetande hade sin fulla rätt att i detta fall behålla allt men gjorde upp med företaget om återbetalning av hälften. Innan jag kom in i bilden var tonläget ett helt annat äv vid slutet.
[email protected] Start av företag och ekonomistyrning
[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.
Inläggets betyg
Svara
Svara med citat
Inlägg 6 av
6
2007-08-23, kl 15:30
larsarenander
Kaj, du lägger orden i munnen på mig. Men utgångsläget var allt annat än muntert och hade inte jag llugnat ner mig hade det blivit en skandal för företaget som var boen i detta drama med risk av skadestånd på mer än tiodubbla dessutom. Så i detta fall var man glada att man överhuvudtaget fick tillbaka något och slapp stå inför skranket. Retar man mig blir jag arg både för egen och mina kunders räkning. [email protected] Start av företag och ekonomistyrning
[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.
Inläggets betyg
Svara
Svara med citat