Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Lagar & Regler

Garanti på varor?

Inlägg 1 av 3

2008-03-05, kl 21:56

username

Medlem
#53454

Inlägg: 2

Garanti på varor?

Jag planerar att starta en enskild firma och syssla med import och försäljning av tillbehör till sportflygare. Varorna är initialt headset, väskor o.dyl.
Importen kommer att ske både från EU och USA.

Dock är det en fråga som jag inte hittar något bra svar på. Och det gäller vilka skyldigheter jag får för de importerade varorna? Och vilka skyldigheter har jag bär det gäller garanti o.likn.?

Mycket tacksam för svar.

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2008-03-06, kl 00:07

Ola

Ola

Inlägg: 3

Johan Malmquist: Jag planerar att starta en enskild firma och syssla med import och försäljning av tillbehör till sportflygare. Varorna är initialt headset, väskor o.dyl.
Importen kommer att ske både från EU och USA.

Dock är det en fråga som jag inte hittar något bra svar på. Och det gäller vilka skyldigheter jag får för de importerade varorna? Och vilka skyldigheter har jag bär det gäller garanti o.likn.?

Mycket tacksam för svar. Jag måster tyvärr erkänna att jag har exakt samma funderinar!

Ola

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2008-03-06, kl 10:00

mlundgren

mlundgren

Inlägg: 204

Studera konsumentköplagen! Du blir säljare, och måste stå för garantierna. Kunden kan reklamera till dig. Sen kan du såklart reklamera vidare till din leverantör. Men din kund har sin rätt gentemot dig, oavsett om du lyckas få igenom reklamationen hos din leverantör eller ej. Sånt här får du räkna in, när du sätter försäljningspriserna.

Mikael
www.l-c.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat