Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

klädmärke, tips o frågor

Inlägg 1 av 4

2004-09-20, kl 22:32

username

Patrik
Radacic

Inlägg: 13

klädmärke, tips o frågor

Just nu praktiserar jag på ett screentryck där de trycker mycket på t-shirts mm. De har NewWave som grossist som säljer många billiga kläder. Jag skulle helst vilja få tag i fabriken direkt som gör dessa kläder, utan Cliques och andras loggor på taggen i ryggen. Ett tips för er som ska starta eget och inte vill köpa stora kvantiteter är att kontakta NewWave. de har t-shirts från ca 20 kr och uppåt.

Är det någon som har koll på det juridiska när det gäller att köpa in kläder och göra vad man vill med dem? Har man köpt rättigheteten att göra vad man vill med ett plagg?

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2004-10-02, kl 15:59

username

Elisabeth
Söderberg

Inlägg: 1

Citat:

Ursprungligen postat av:

Just nu praktiserar jag på ett screentryck där de trycker mycket på t-shirts mm. De har NewWave som grossist som säljer många billiga kläder. Jag skulle helst vilja få tag i fabriken direkt som gör dessa kläder, utan Cliques och andras loggor på taggen i ryggen. Ett tips för er som ska starta eget och inte vill köpa stora kvantiteter är att kontakta NewWave. de har t-shirts från ca 20 kr och uppåt.

Är det någon som har koll på det juridiska när det gäller att köpa in kläder och göra vad man vill med dem? Har man köpt rättigheteten att göra vad man vill med ett plagg?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2004-11-05, kl 20:16

melco

melco

Inlägg: 4

Citat:

Ursprungligen postat av:

Just nu praktiserar jag på ett screentryck där de trycker mycket på t-shirts mm. De har NewWave som grossist som säljer många billiga kläder. Jag skulle helst vilja få tag i fabriken direkt som gör dessa kläder, utan Cliques och andras loggor på taggen i ryggen. Ett tips för er som ska starta eget och inte vill köpa stora kvantiteter är att kontakta NewWave. de har t-shirts från ca 20 kr och uppåt.

Är det någon som har koll på det juridiska när det gäller att köpa in kläder och göra vad man vill med dem? Har man köpt rättigheteten att göra vad man vill med ett plagg?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 4

2004-11-05, kl 20:17

melco

melco

Inlägg: 4

kontakta oss på Almanda. vi har T-shirts utan tikett i nacksöm.

[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat