Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Övrigt

Du eller vi?

Inlägg 1 av 5

2004-09-16, kl 15:55

username

Mats
Andersson

Inlägg: 5

Du eller vi?

Är det fel att prata om sig själv i plural på sin hemsida? Jag menar att istället för att skriva - Jag erbjuder.... , så vill jag skriva - Vi erbjuder.... .

Jag har ju ett enmansföretag utan anställda så vi är ju bara jag, om du förstår.

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 5

2004-09-17, kl 10:21

JanOlov

JanOlov

Inlägg: 4

Försäljare på större företag brukar ju säga Tex "jag skickar med ´nått´ på köpet". Så vad är meningen med att säga vi? Det låter ju mer opersonligt.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 5

2004-09-17, kl 11:04

cougarit

cougarit

Inlägg: 46

Vi låter ju mer som att det är flera stycken. Jag är nog det mest korrekta att använda

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 5

2004-09-17, kl 14:00

username

Mats
Andersson

Inlägg: 5

Tack båda för synpunkterna. Dock kan jag tycka att det låter som ett större och kanske seriösare företag än ett enmans om det står Vi istället för Jag. Eller genomskådas det?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 5

2004-09-17, kl 16:45

foretagande

foretagande

Inlägg: 1379

Ett förslag är att fundera på vem det är som erbjuder något. Jag erbjuder..... blir ett personligt erbjudande som från säljaren i exemplet ovan, det är han som person som beslutar att skicka med något på köpet. Vi erbjuder..... är i stället ett erbjudande från bolaget/rörelsen och kommer inte från personen man har kontakt med. Vi erbjuder... blir alltså lite mer affärsmässigt och jag erbjuder.... lite mer personligt. Vilket som är rätt eller fel beror på situationen.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat