Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Marknadsföring & Reklam

Guerilla marknadsföring

Inlägg 1 av 5

2007-05-30, kl 15:39

hhods

hhods

Inlägg: 10

Guerilla marknadsföring

Guerilla marknadsföring är ett varmt ämne, som oftast diskuteras. Hur har du gjort, för att marknadsföra din produkt eller tjänst, utan att spendera massor?

Intressant att höra dine erfarenheter. Vad gick hem, vad var en miss?

Jag jobbar idag med och etablera ett företag med en teknisk produkt, som ingen känner till på en marknad med många konkurrenter, och med en budget som inte ger plats till helsidas annonser. Det är en utmaning!

Hur gör du?

Henrik

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 5

2007-05-30, kl 19:36

username

Mikael
Lundgren

Inlägg: 5

Här ska du få ett tips som definitivt fungerat för min egen del.

Försök på något vis få din produkt, företag eller ditt erbjudande att framstå som kontroversiellt! Vinkla till det så det blir något för journalister att frossa i!
Skicka sedan ut pressmeddelande till många tidningar.
Lyckas du, kommer du sedan få chansen att förklara vad din produkt eller ditt erbjudande egentligen innebär i media. Kan kanske tyckas som att be om negativ publicitet. Men dålig publicitet är normalt bättre än ingen publicitet alls. Och helt gratis!

Jag fick "försvara" min affärsidé, som egenligen är ganska så harmlös, i mängder av tidningar och radiokanaler både inom och utom Sverige.

Lycka till!

Mannen bakom "Telefoni-service", http://www.vardservice.se

Mikael

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 5

2007-05-31, kl 09:22

hhods

hhods

Inlägg: 10

Hej Mikael!
tack för svaret och kul och höra om din "vinkel". Jag jobbar på idéen och skall försöka hitta journalisternes mjuka punkt. :-) Jag försöker även jobba med lite kreative idéer som jag tänker tästa ute i Kista...där sittar mina potentielle kunder...
Mvh.
Henrik

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 5

2007-06-18, kl 08:46

username

Medlem
#50157

Inlägg: 7

Jag är inte övertygad när det gäller pressreleaser till, vad jag uppfattar som, dagspress. Det är, om man nu väcker något intresse, svårt att styra den uppfattning som förmedlas av dig och din affärsidé (och produkt).

Fundera över de kanaler som står till buds där du lätt kan producera och distribuera budskapet. Bloggar, Youtube, communities och om man vänder sig till tidningar - kolla efter facktidningar. Sociala medier på internet är effektiva kanaler om man kan "hantera" dem på rätt sätt.

Lycka till!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 5

2007-06-18, kl 15:45

username

Jimmy
Lidén

Inlägg: 10

Väck uppmärksamhet genom något kontroversiellt så får du gratis uppmärksamhet genom media. Oftast så kostar det inte många kronor att annonsera i små lokala tidningar, så annonserar man i många lokala tidningar så når man ut till ganska många. Skapa en egen hemsida och få den länkad genom andra länkar med betalt för klick.

http://moneyfreak.blogspot.com

http://moneyfreak.blogspot.com

Inläggets betyg
Svara Svara med citat