Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Marknadsföring & Reklam

Feedback på website

Inlägg 1 av 7

2006-10-06, kl 09:50

username

Gisela
Chand

Inlägg: 1

Feedback på website

Jag säljer tal till bröllop, födelsedagar osv på internet och skulle vilja höra vilken målgrupp du tycker den ser ut att vända sig till. Jag vill inte ge några hinter vad gäller vilken målgrupp som hör av sig mest nu, utan skulle vilja ha en spontan reaktion och förslag på förändringar för att nå en bredare målgrupp. Webadressen är: www.oh-my-word.com

Hälsningar/Gisela Chand

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 7

2006-10-06, kl 11:49

antonio

antonio

Inlägg: 240

Jag gissar på att det är främst roliga typer som hör av sig just nu, skulle själv aldrig nyttja tjänsten vid ett seriösare sammanhang som t.ex. ett bröllop där mina faktiska formuleringar och känslor ska uttryckas (inte fabrikerade tal ;) ).

Evenemang som t.ex. befordran av anställd som firas och liknande och man kan få tag på ett roligt tal så funkar nog bättre. Födelsedagar också kanske fall man vill skämta till det lite, men så fort det blir mer seriöst/känslomässigt så blir det kanske inte aktuellt.

Vid lite mer opersonliga tal är det nog en enastående tjänst. Just nu tror jag att det är främst folk som med jämna mellanrum måste hålla tal som använder tjänsten framför de som ska hålla tal för sina nära vänner etc.


Nå hade jag rätt? :P

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 7

2006-10-06, kl 23:15

username

Stefan
Svensson

Inlägg: 135

Det finns inte alltför många talskrivare på Internet, så det finns säkert förutsättningar för att få fler kunder och även nå ut till andra målgrupper.
Min egen webbplats besöks dagligen av mellan 400 - 1300 besökare och flertalet av dessa är på festhumör, flera av dessa skulle säkert nappa på er idé.
Vi har cirka 150 företagskunder som varje år anlitar vår festfixarservice och flera av dessa köper färdiga tal.

Så mitt råd är att länka upp er sida mot andra sidor av samma karaktär som er egen, för att få fler besökare.
Problemet är att er sida har för dålig "pageranking", för att några ska vilja göra länkbyte med er.
Men många är svaga för fjäsk, så försöka duger..

En annan idé som jag har är att ni delar hemsidan i en engelsk och en svensk del.
Folk är rädda för utrikeska och dra sig för att ringa.
Kom på mig själv i helgen då jag skulle ringa supporten på Elgiganten för att få hjälp med datorn. På helgerna så fanns det bara engelsktalande personal på suporten, då la jag snabbt på luren igen - fattar inte varför men kanske var det en viss osäkerhet som jag kände.
Hur många av era kunder känner samma sak???

Hälsningar!


Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 7

2006-10-09, kl 03:21

username

Tomas
Andersson

Inlägg: 9

Jag känner direkt att stilen är lite 30-40 års målgrupp! Personligen tror jag det är oväsentligt eftersom det du gör är så pass udda. Är nån på jakt efter dessa tjänster kontaktar dom dig nog oavsett ålder och design.

Däremot vill jag inte vara taskig med en snyggare och lite mer poetisk hemsida skulle nog sälja! Jag designar själv hemsidor och tycker den gav ett lite för opersonligt och rörigt intryck om du vill ha konstruktiv kritik! "Tyvärr" är det ju så att en ide/produkt säljer mycket bättre om det ser löjligt snyggt ut .... Vet ju själv hur man resonerar när man ska handla på tex en nätbutik!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 7

2006-10-09, kl 13:18

antonio

antonio

Inlägg: 240

Håller med helt, ibland blir jag faktiskt lite rädd av att shoppa från internet siter som ser lite amatörmässiga ut... kopplar genast ihop sådana sidor med bedragare av någon anledning.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 7

2007-02-15, kl 14:07

username

Medlem
#50634

Inlägg: 1

En spontan kommentar bad du om. Sidan ger hos mig noll förtroende, skulle aldrig tänka tanken att handla där. Av två anledningar, den ser amatörmässig ut vilket i mina ögon likamed något skumt, som sega lev, uteblivna leveranser osv.

Negativt nummer två, alldelens för mycket text. ingen kommer någonsin orka ens tänka på att läsa allt som står eller ens så mycket att de ska intressera sig för att köpa etc. Dvs de som besöker sidan kommer att välja att gå därifrån för den är för omständig, jobb.

Jag tror det kan fungera mycket bra, hela idén om du utgår mer från ett mer användarvänligt utförande gällande websidan. Googla på usability.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 7

2007-04-01, kl 18:27

enspyre

enspyre

Inlägg: 14

Det verkar ju vara en utomordentligt dålig ide att använda frames. Vad händer till exempel om jag hittar denna sida

http://www.oh-my-word.com/dox/main.html

genom en sökmotor? Det skulle ju inte så praktiskt eftersom jag aldrig skulle kunna se din meny. Gör om det hela utan frames.

Varför är inte Google annonserna lika breda som resten av din sida? Om svaret är att du inte kan bestämma vidden så ska måste du antingen lägga till nåt på sidan, flytta annonserna till annan position eller minska vidden på din sida. Samma sak med din logo-bild.

I think the writing on the site also seems a bit weird from a brand standpoint. Its like as if you can't make up your mind if you want to be seen as a one-person company or a larger team. Either would be fine but it should be consistent. Or, you are a one-person company who works with freelancers, that's also ok, but once again it needs to be clearer. Be more careful how you mix "we, us, I, Oh My Word!, professional team." Maybe I am overly picky but I think this contributes to a feeling of insecureness that might keep people from buying from you.

That's my 2 cents worth...

Good luck,
Elias

www.enspyre.com


Inläggets betyg
Svara Svara med citat