Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Finansiering & Riskkapital

Helt öppen planering

Inlägg 1 av 3

2007-02-10, kl 19:50

berunda

berunda

Inlägg: 4

Helt öppen planering

Vad tror ni om att publicera affärsplanen på internet? Kanske inte i sin helhet, men i små lätta portioner som kan skapa stort intresse hos många.

Allt fler personer lägger upp bloggar på internet där de berättar om sina projekt. "Hur jag blev rik" och "Entreprenörsresan 90 dagar" är bara två exempel på bloggar som blivit uppmärksammade eftersom de har ett projekt de aktivt bloggar om.

Min affärsidé är att idéer ska vara öppna och att man på så vis ska kunna vidareutveckla andras idéer. Idéer som annars kanske inte hade blivit något alls. (Se www.berunda.se för detaljer)

Så borde då inte min egen affärsidé vara lika öppen. Borde inte planer finnas publicerade helt öppet på internet istället för att ligga som ett dokument på min hårddisk med namnet "Affärsplan"?

Eller bränner man alla chanser till finansiering om man lägger upp sina planer öppet? Är detta någon som investerare hatar? Eller kan man kanske hitta en annan publik av intresserade? Kanske vill privatpersoner stödja projektet - eftersom de fått en unik insikt?

En tanke.

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2007-02-10, kl 20:00

antonio

antonio

Inlägg: 240

Läste igenom snabbt på hemsidan, finns det några risker med att utförliga svar inte belönas av den som startade frågan?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2007-02-10, kl 20:08

antonio

antonio

Inlägg: 240

Läste igenom sidan lite nogrannare, hur bestämmer man att ett svar är tillräckligt givande för den som startade frågan?

Om man skulle skriva ett bra utförligt svar, hur bestäms att den personen som skrev svaret belönas?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat