Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Webb & E-handel

Ge bort gratis

Inlägg 1 av 4

2007-02-10, kl 20:33

berunda

berunda

Inlägg: 4

Ge bort gratis

Den billigaste reklamen är troligtvis att ge bort din egen produkt eller tjänst helt gratis till någon. Extra bra blir det om du gör detta i en tävling.

Om du har med din produkt i en tävling får du uppmärksamhet av väldigt många men behöver bara belöna en person. Resterande blir istället nyfikna och blir förhoppningsvis din kund ändå. Och betalar för sig.

Men om man ska svara på en idiotfråga bara för att vara med att tävla har man missat halva målet. Jag har funderat en del på det här och har istället kommit på ett sätt att aktivera besökarna på ett sätt så att de vill komma tillbaka och fortsätta tävla flera gånger.

Jag har en tävling på Berunda just nu, men problemet är att jag vill ha varierade priser. Därför undrar jag om du vill vara med och sponsra med en vinst.

När tävlingen är slut så skickar vi tillsammans ett mail där du får berätta mer om din verksamhet. En unik och privärd möjlighet. Vad säger du?

Här kan du pröva att tävla:
www.berunda.se/biocheck
www.berunda.se/win

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2007-02-10, kl 22:57

username

Hooman
Tahamtani

Inlägg: 3

Hej!
Det låter spännande, men vi skulle gärna vilja ha lite mer info
om hur vi ska lösa detta praktiskt, bl.a. hur ofta gäller det, hur
snabbt ska priserna skickas och vilket "värde"  bör priset ha osv....


PS. undrar hur många besökare ni har per månad?!

MVH
Hooman Tahamtani
www.extodia.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2007-02-11, kl 10:28

berunda

berunda

Inlägg: 4

Tävlingskonceptet är klart så det som behövs innan vi kan köra igång är en överenskommelse om att ni på slutdatumet kontaktar vinnaren via e-post och ordnar så priset kommer fram.

När jag skriver in priset och slutdatum i vår databas så är tävlingen igång. Men för att genomslaget ska bli riktigt bra bör vi 1) Göra en tävlingsida specifikt för din vinst. 2) Registrera tävlingen på tävlingsportalet som finns på internet.

Vi har även möjlighet att göra ett utskick till alla tävlingsdeltagare  med ytterligare information om era produkter och företaget. Det är viktigt att fokus är att tävlingen snart är slut, att vi utsett en vinnare eller att vi startat en ny tävling, annars kommer deltagarna tycka att vi skickar spam.

Som svar på dina frågor jag kan berätta att det är 300-600 besök per dag, att 311 personer deltar i tävlingarna just nu, att ni bestämmer själva vilket värde priset ska ha samt att priset bör skickas så fort man fått adressen från vinnaren.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 4

2007-02-12, kl 16:21

username

Jonas
Carlström

Inlägg: 6

Att ge bort något av värde "först" för att bygga förtroende och relationer har alltid fungerat i marknadsföringssammanhang och vi arbetar själva på detta vis med stor framgång.
Tävlingar fungerar ju också bra så länge de är lite unika. Vi ger exemplevis bort videoinstruktioner till alla våra nya gratis-medlemmar och många av dessa blir sedan kunder när de märker vilket värde de får bara för "gratis materialet".

"Ge först - Få sedan..."

Mvh

Jonas
MiniWebbplats.se
 

http://www.SkapaTrafik.com

Inläggets betyg
Svara Svara med citat