Inlägg 11 av 18
2007-06-01, kl 17:46
Att jämföra lite mer exakta vetenskaper som redovisning och skatteplikt med kreativt genomtänkt marknadskommunikation eller grafisk formgivning är väl lite 'off topic' om något...
'Kreativa lösningar' på skatteproblem kan lätt leda till problem med mydigheterna...
Det handlar om att man(presis som Magnus Olsson var inne på) inte ska uppmuntra till en skev prisbildsuppfattning som kan få fäste i braschen i stort.
Apropå banners...
Jag tror inte heller att banners är den heliga graalen som kommer rädda branschen från något hemskt öde. Däremot tror jag att banners har en viktig roll i en marknadsplan som sträcker sig över flera medier för att återkoppla budskap till varandra i de olika kanalerna som används. Det kan ju också vara så att om ens målgrupp består till huvuddelen av människor som ägnar den största delen av sin fritid på vissa specifika forum eller siter(sajter) på internet så är det nog bättre att lägga sin marknadsbudget på att trycka ut riktigt bra banners där målgruppen är än att göra annonser i tidningarna eller på storbildstavlor på stan där målgruppen inte är.
Så att helt avfärda banners ska man nog vara försiktig med. Sen att du Lennart personligen har valt att inte ägna din tid åt banners kan väl knappast anses vara en garrant för att banners inte fungerar när som du själv uttrycker det "Internet är sprängfyllt av banners"?
Hagelbösse-metaforen får du gärna utveckla.
Men nu var det inte banners vi skulle diskutera här!
Fridens och trevlig helg på er alla!
/André