Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Marknadsföring & Reklam

Reklamvykort

Inlägg 1 av 5

2008-08-17, kl 16:33

username

Johan
Sellner

Inlägg: 6

Reklamvykort

Vi ska köra en reklamkampanj inom en snar framtid och en del av den här kampanjen är att vi ska skicka ut reklamvykort i samband med att vår nya profil släpps.

Finns det någon här som har några mallar på hur man kan lägga upp  strukturen i reklamvykort, eller allmänna tips och ideer?

Framsidan ska bestå av bilder, företagets logga i ett litet hörn och typ en rad med ett budskap.

Ytterligare info ska stå på baksidan av kortet.

Det är framsidan jag behöver en struktur för.

Någon?

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 5

2008-08-17, kl 17:05

TeamWellNEss

TeamWellNEss

Inlägg: 49

Jag kan tipsa om Vistaprint som trycker oerhört billigt och proffsigt.
Du hittar dem på www.vistaprint.se

//Lycka till,

Fortsätt dagen med ett leende!

Niclas,
Webb: www.teamwellness.se
Webbshop: www.friskvardsbutiken.se

Se även: www.olandaretrunt.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 5

2008-08-17, kl 17:25

username

Johan
Sellner

Inlägg: 6

Det är där jag har tänkt att trycka korten, men jag behöver en struktur att arbeta efter, och är inte nöjd med vistaprints mallar.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 5

2008-08-17, kl 18:12

TeamWellNEss

TeamWellNEss

Inlägg: 49

Okej, men du kan ladda upp egen stil och då antar jag att det är detta du behöver hjälp med!

Fortsätt dagen med ett leende!

Niclas,
Webb: www.teamwellness.se
Webbshop: www.friskvardsbutiken.se

Se även: www.olandaretrunt.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 5

2008-08-18, kl 02:25

Magnus Olsson

Magnus Olsson

Inlägg: 351

Jag rekommenderar inte Vista print men det är en smaksak och jag antar kostnadsfråga.

Det du verkar söka efter Johan är någon som arbetar med grafisk design för att skapa en form som passar dig och din verksamhet. De som arbetar med detta professionellt använder i regel inga färdiga mallar utan man anpassar detta efter dina behov.

Ska du köpa en mall att själv arbeta vidare efter från en grafisk designer brukar det också kosta lite mer pengar än att du bara köper en trycksaksdesign. De flesta designers är inte hungriga på att lämna ifrån sig sina arbetsfiler utan lämnar oftast endast pdf-filer som ska tryckas. Att lämna en skapad designmall ger inte designern mer arbete utan mindre. När en designer lämnar ifrån sig arbetsmallar gäller det också att du har rätt program, typsnitt mm installerade på din dator.

Med vänliga hälsningar

Magnus Olsson
Uddatorp AB
www.uddatorp.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat