Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

WEBBSIDOR

Inlägg 1 av 8

2004-09-06, kl 18:13

username

Lutfi
Candemir

WEBBSIDOR

jag fundarar på att starta eget webbdesings företag som gör sidor åt ollika företag jag vet dock inte hur jag ska gå i väg jag kan de mesta som gäller hemsidor och sånt har någon något tips?

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 8

2004-09-06, kl 22:44

username

Ingemar
Sandberg

Ja det beror på dina erfarenheter, har du någon länk med hemsidor du gjort?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 8

2004-09-08, kl 15:47

username

Lutfi
Candemir

jag har gjort några sidor till pizzerior www.portofino.nu bland annat pizzerior vill inte ha några så avanserade hemsidor

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 4 av 8

2004-09-09, kl 12:30

gundepost

gundepost

Det är en ruskigt tuff bransch. Du kommer inte bli rik. För att lyckas med ren webbdesign krävs att du är extremt duktig grafiker el liknande. Att bara göra statiska html-sidor kommer inte att fungera om du inte har ett stort kontaktnät. Det finns mängder av sådana företag och de tar väldigt låga priser.

Du bör ha specialkunskaper. Kunna koppla dina sidor till databaser mm. Så lär dig databaser t ex MySQL, ASP el PHP om du inte kan det redan...

Mitt tips är att låta detta företag växa långsamt på fritiden. Är du bra på att sälja? Du kommer behöva någon mycket driftig säljare med sort kontaktnät.

Fundera på vilka kontakter till större företag du har inom din bekantskapskrets. Kanske kan du få göra något jobb åt dem. Gör du bra ifrån dig har du en fot inne. Skall man som ensam leva på små företag gäller det att ha rejäl fart och det är svårt att uppnå om man inte är välkänd, extremt duktig och har en mycket duktig säljare.

Stort lycka till! Det är kul när det funkar!

PS. Glöm inte att slänga in en "punkt" ibland... ;-)

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 8

2004-09-12, kl 10:38

username

Lars
Johansson

Citat:

Ursprungligen postat av:

jag har gjort några sidor till pizzerior www.portofino.nu bland annat pizzerior vill inte ha några så avanserade hemsidor

Hejsan !
Jag har ett erbjudande , och behöver hjälp med hemsida , skicka mej ett E mail [email protected]
http://lasse.ubifone.com

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 8

2004-09-13, kl 12:58

cougarit

cougarit

maila gärna mig med mer länkar på designer som du har gjort. [email protected] då jag förhoppningsvis kommer att behöva designers så småningom.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 7 av 8

2004-10-19, kl 15:16

username

Lutfi
Candemir

FÖRETAGET ÄR STARTAD NÅGON SOM E INTERSSERAD

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 8

2004-10-24, kl 11:00

bjernebo

bjernebo

Citat:

Ursprungligen postat av:

maila gärna mig med mer länkar på designer som du har gjort. [email protected] då jag förhoppningsvis kommer att behöva designers så småningom.

Om du behöver designers kolla in http://www.bjernebowebstudio.tk/ och hör av dig!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat