Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Marknadsföring & Reklam

Få fler kunder till webshopen!

Inlägg 1 av 4

2007-08-30, kl 16:33

username

Josefin

Inlägg: 1

Få fler kunder till webshopen!

Hej!

Har en webshop, www.body-zone.se , som jag önskar få fler kunder till.
Gör reklam genom sökmotorer osv, har min länk ute på de flersa gratis ställen och gör lite annan reklam med men det är inte så många som hittar in till min sida ändå.

Säljer hudvårdsprodukter och vet att det finns massor av sidor som gör det men jag kan lova att dessa produkter verkligen är bra och naturliga vilket ju ligger rätt i tiden.

Är det för lite reklam ute? Är sidan svår att förstå/hitta i?
Hjälp mig gärna genom att koll på mina sida och se om ni kan hitta något som är oklart, något jag missat osv.

Vore jätte tacksam för all hjälp jag kan få!

/Jos
www.body-zone.se

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2007-08-30, kl 17:10

hfohrman

hfohrman

Inlägg: 368

Ja du säljer hudvårdsprodukter. Så jag knappade in det i google och gjorde sök. Och där fanns du. På sidan 36 (= 356 företag före dig)  bland träffarna.  Och så långt tror jag ingen letar.

Att lägga ut sidor på internet är enkelt. Att få någon att hitta dom är däremot inte så lätt. Och oftast som all annan reklam DYRT.


Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2007-08-30, kl 18:09

username

Medlem
#50157

Inlägg: 7

Ett tips är att arbeta med relationsmarknadsföring. Delta i communities (t ex Familjeliv.se), skriv ev. blogg och skapa på detta sätt en relation med en grundstomme av kunder som identifierar sig med dig och dina produkter.

Det är ett viktigt spår. Jag tänker mig att bannerutbyte och annat är komplement. Du får gärna e-posta mig om du vill få mer feedback.

[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 4

2007-09-16, kl 22:04

username

Medlem
#52214

Inlägg: 11

Hej,

Du kan förövrigt lägga till din butik(hemsida) helt gratis på www.butiksok.se som är en samling av butiker på Internet.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat