Inlägg 1 av 5
2006-10-18, kl 22:39
Har äntligen en riktigt bra idé!
För en månad sedan satt jag i bilen och funderade. Jag funderade på affärsidéer och även den bok i tjänstemarknadsföring jag läst. Plötsligt börjar det snurra i huvudet och jag känner något ta form. Först tveksamt och i fel ända men någon minut senare har jag idéen klar! Detta tog kanske 2-3 minuter. En superidé som ligger helrätt i tiden! Så fort jag kom hem letade jag på nätet efter en liknande tjänst. Hittade inget! Jag började arbeta med flödesbeskrivningar när jag efter någon dag plötsligt råkar hitta en tjänst som i det närmaste är identisk med vad jag kommit på. Som vanligt, det mesta finns...
Ok, eftersom jag inte hittade deras tjänst gör inte andra det heller vilket betyder att jag borde kunna få plats! Det är ju trots allt så att råder konkurrens i de flesta branscher.
Nu till frågan. Kan de på något sätt hindra mig? Det borde inte gå va? Jag hittade en annan tjänst, i en annan bransch, som påstods vara patentsökt vad det beträffar konceptet. Kan man verkligen patentera ett koncept? I så fall, varför har inte t ex CDON gjort så för att få bort t ex Ginza?
Skall jag lämna en bra idé eftersom den redan finns eller skall jag satsa? Jag är inställd på det senare men jag vill höra om någon är av annan åsikt och vilken anledning som finns.
Svara Svara med citat