Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Marknadsföring & Reklam

Marknadsföring av ett klädmärke.

Inlägg 1 av 5

2004-09-01, kl 16:40

username

Pontus
Edgren

Inlägg: 3

Marknadsföring av ett klädmärke.

Vi är några ungdomar som funderar på att starta ett klädmärke. Eftersom att vi inte har kommit igån än så har vi inte väldens största budget. Därför undrar vi vad man bäst kan göra för att synas tillräckligt. Ska man gå runt med kläderna själv eller kanske ha bara en liten logga någonstans i en tidning?
Tacksam för svar!

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 5

2004-09-08, kl 20:17

username

Borttagen
medlem

Inlägg: 1

Hej företagsamma ungdomar!
Jag jobbar som frilansande AD/grafisk formgivare och är expert på just "gerilla-marknadsföring"(= man syns och det kostar inte såååå mycket.) Er grej låter kul så kontakta gärna mig på [email protected] så kan vi snacka mer om detta!

Vi hörs
/åsa!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 5

2004-11-08, kl 14:16

username

Borttagen
medlem

Inlägg: 4

Citat:

Ursprungligen postat av:

Hej,

Jag heter Anna och jobbar som grafisk formgivare på en liten Stockholmsbaserad designbyrå, vi jobbar med att marknadsföra små företag. Jag själv har jobbat en del med Designtorget.

Gå gärna in på våran hemsida: www.annafridh.com

Hör av er så kan vi prata mer om era tankar kring klädmärket, tel 08-315031

Hälsningar Anna Fridh

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 5

2005-02-24, kl 22:59

username

Boris
Tomic

Inlägg: 1

Jag skulle rekomendera att ni tänker igenom först.
"Kosta på" stil och minska på kvantitet. Bättre att ta en grej i taget en att komma över hela Sverige dag ett.
Gör ni "fel" i början så tar det förlångt tid att komma tillbaka. Men en bra hemsida är väl bäst och billigast skulle jag tro.

Lycka till
www.studioboris.com

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 5

2005-03-17, kl 12:42

username

Fredrik
Sahlberg

Inlägg: 2

Ett sätt som ni skulle kunna testa, för att skapa en image och ett rykte om era kläder, är att samarbeta med tex caféer. Vissa caféer hänger upp tavlor som är till försäljning och det är även ett bra sätt att skapa en läsarkrets för nya tidningar. Varför inte hänga en liten kollektion kläder för beskådande och provning. Välj i så fall ett ställe som passar den image och kundkrets som ni vill skaffa er. försäljningen kan ju kanske gå att lösa på plats eller så hänvisar man på prislappen till en hemsida.

På detta sätt skulle man kunna skapa ett rykte om kläderna och en efterfrågan utan att lägga allt för mycket pengar.

En liten idé bara... kanske redan testad men ni kan ju kolla.

MVH,
Fredrik Sahlberg
E-mail: [email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat