Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem

Sida 2 av 2

1 2
Forum Övrigt

Starta eget bidrag?

Inlägg 11 av 13

2005-09-21, kl 00:04

username

Medlem
#34496

Inlägg: 1

Jag drog igång min firma (bolagsform HB) med 3 andra vänner för ungefär 3 månader sedan. Då hade jag fast jobb (dock provanställning), nu har jag tyvärr blivit av med det jobbet och har ingen annan möjlighet att antingen gå som arbestlös/arbetssökande (utan a-kassa eftersom jag har eget bolag) eller att söka efter starta-eget bidrag. robertsphinxly skrev ju att man ska vara seriös och i.o.m. det inte tänka på bidrag, men hur blir det då med mig? :) ska jag leva på 0:- i mån, samtidigt som jag ska försöka betala hyra, mat, telefon etc. ?? Tycker nog att han ska tänka efter lite mer innan han uttalar sig :)

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 12 av 13

2005-12-24, kl 20:09

username

Eva
Guillén

Inlägg: 7

Citat:

Ursprungligen postat av:

Det är ingen bra reklam för en företagare om det blir allmänt känt att han/hon har starta eget bidrag! Inga vill satsa på någon som åker snålskjuts på samhällets bekostnad via bidrag. Det blir ju också orättvist mot andra företagare i samma bransch som kämpar på med sitt företag utan bidrag men som ändå måste få in intäkter och gå med vinst.
Nej, det borde däremot vara lättare för nyföretagare/småföretagare att låna pengar till shjyssta räntor. Det är ju en viss risk med lån men friskt satsat är hälften vunnet! Så fram för en sundare lånepolitik till nyföretagandet så att det kan bli lite fart på Sverige!



USch vilka sjukliga osolidariska åsikter ni har.... fan heller, har jag rätt till starta eget bidrag så ska jag fan ha det!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 13 av 13

2006-02-24, kl 15:58

username

Admir
Hercinovic

Inlägg: 170

Som det ser ut om SSS vinnet valet blir det ännu svårare att starta eget och det blir mycket lönsamare att bli arbetslös än att kämpa för sitt eget företag. Tyvärr ...

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Sida 2 av 2

1 2