Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Webb & E-handel

Kortbetalning Webshop! UF

Inlägg 1 av 5

2008-10-09, kl 09:35

Dolkie

Dolkie

Inlägg: 8

Kortbetalning Webshop! UF

Det är så att jag har startat ett så kallat UF (Ungt företag) med hjälp av skolan. Tanken är att jag ska öppna upp en webshop där jag ska sälja produkter. Jag har redan fixat det mesta så som pratat med personer där jag kan köpa produkter osv, så allt är klart!

MEN!!! Mitt problem är följande;

Jag vill att mina kunder ska kunna betala med sina kort via min websop. Detta är ett enkelt och smidigt sätt att ta betalt, och det är nästan ett måste för mig att kunna erbjuda detta i min shop.

När jag gick till banken idag så menar dem på att jag måste ha F-skattsedel för att kunna ta emot betalningar via kort på internet. Jag tror inte att mitt UF har någon F-skattsedel!!!!!! Vad ska jag göra? Lika bra att slopa iden, gå och gräva ner sig och skita i att starta dendär webshopen jag alltid drömt om!?!?!?

Finns det NÅGOT sätt för mig att kunna starta en websop på internet MED kortbetalning UTAN att starta en enskilld firma?????

Tack för svar,
Mvh Philip

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 5

2008-10-09, kl 09:56

hfohrman

hfohrman

Inlägg: 368

Payson , Paypal med flera brukar inte kräva f-skatt.

Hans

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 5

2008-10-09, kl 10:05

Dolkie

Dolkie

Inlägg: 8

Tack så mycket! Jag ska titta mer på det.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 5

2008-10-29, kl 20:58

JessicaLY

JessicaLY

Inlägg: 37

du kan också ha bankgiro el plusgiro som folk kan betala till.

mvh www.nojdis.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 5

2008-10-29, kl 21:19

username

Medlem
#31244

Inlägg: 5

Det går SJÄLVKLART att fixa. Det finns lite olika lösningar, dock kommer du behöva programmeringskunskaper för att integrera det med din webshop. Kontakta en webbyrå som kan hjälpa dig med att integrera det i din webshop så kan nog även dem hjälpa dig hitta en "leverantör". Det är inte heller så dyrt att ha kortbetalning, lycka till! :)

Inläggets betyg
Svara Svara med citat