Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Övrigt

Debatt?

Inlägg 1 av 2

2006-09-13, kl 20:49

username

Medlem

Debatt?

Kan detta äns vara en debatt? Finns det någon människa som är medlem på startaeget.se som inte förstår hur allvarligt detta ämne är? Jag tror att alla som någonsin har försökt eller ska försöka starta eget här i sverige märker av dessa svårigheter, men frågan är om politikerna kommer göra någonting åt det? Själv tror jag själklart att ett maktskifte är väldigt viktigt just nu, men jag är inte så säker på att även en borglig regering kommer göra så attans mycket åt det som skulle behövas. Någon som har några åsikter om detta?

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2006-09-15, kl 15:50

username

Stefan
Svensson

Visst kan man skapa enklare regler för småföretagen och visst kan man sänka arbetsgivaravgiften med några procent, men sen är det slut på åtgärderna- spelar ingen roll vem som vinner i valet för ingen styr över marknaden.
Det finns bra och dåliga regler i alla länder och Sverige utgör inget undantag. Visst kan man önska att någon kunde sänka alla skatterna och helst ta bort dom helt, men vem ska då betala
för den välfärd som vi ändå har.
Det finns en viss mängd pengar i ett samhälle och vill man att någon ska ha mer, så måste någon få mindre. annars så är det falsk matematik

Inläggets betyg
Svara Svara med citat