Inlägg 1 av 1
2008-12-02, kl 10:03
IPHONE programmerare
Hejsan,
Söker en person (EJ ETT FÖRETAG) som har tillräckliga kunskaper för att klara att bygga, testa och färdigställa en Iphone applikation för distribution via Itunes.
Jag har själv ingen direkt kunskap inom programmering men har fått förklarat att programmeringsspråket för Iphonen skall vara relativt enkelt samt att Apple själva har medvetet gjort det enkelt och erbjuder ett mycket bra stöd för att bygga tredjeparts applikationer då de bara gynnar dem själva.
Exakt vad applikationen innehåller presenteras längre fram i diskussionen. Där berättar jag även mer om inkomstmodellen samt utsikterna for dessa typer av applikationer på samtliga platformar, då nu både Apple, Samsung samt Blackberry mfl. satsar hårt för en ny tid för mobiltelefonen som är baserad mestadels på nyttiga tredjeparts applikationer.
Anledningen till att jag söker en privatperson som är intresserad av detta istället för ett företag beror på att jag söker ett långsiktigt samarbete där vi kan arbeta tillsammans och i slutändan förhoppningsvis bli ett av de större företagen som tillhandahåller applikationer till ledande mobiltelefoner.
I dagsläget finns flera koncept klara i min portfölj för att byggas och lanserar på Itunes. Jag har själv precis spenderat 6 månader i ett bolag i Kalifornien som arbetar med liknande koncept, men de valde att gå en annan riktning då finanskrisen slog dem hårt och kände att det just nu var tvungna att koncenterar sig på annat än Iphonen. Det var här jag själv kom på en hel del applikationer som personligen jag anser kan bli mycket stora.
Idagsläget finns ingen officiell information från Apple hur mycket tillverkarna av dessa applikationer faktiskt får in på försäljning. Men det finns modeller och med dessa modeller har man estimerat att tex. de som tjänar mest är spelet "SUPER MONKEY BALL" som per Juli 2008 hade tjänat in 4.915.000 USD. Alltså ca 5 miljoner USD.
Alla dessa siffror, utsikter, planer och hur branschen kommer utvecklas kommer jag gå igenom med er. Men om ni känner att ni har kunskap för att genomföra detta samt har en kreativ sida som kan komma bra till hands så tveka inte att kontakta mig ASAP på:
[email protected] (vill inte använda företagsaddressen)
Jag befinner mig fortfarande i Kalifornien, men kommer vara hemma i en månad i Sverige från den 10 December 2008.
Ser fram emot att höra från er
Med vänliga hälsningar
Emile
sasafsfsgdgfgfdshfhdh
Svara Svara med citat