Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Bokföring, Ekonomi & Skatter

utskrift av faktura

Inlägg 1 av 10

2007-05-08, kl 15:42

Edith400

Edith400

Inlägg: 16

utskrift av faktura

Hej,

Eftersom man kan köpa vanliga blanketter för fakturor, kan man också använda eget utvecklat program för utskrifter av fakturor?

Edith

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 10

2007-05-08, kl 17:22

stifor

stifor

Inlägg: 386

Visst kan man det, bara fakturan innehåller den information som måste finnas.

Stig Forsberg
www.enskildfirma.nu

Stig Forsberg
eFRedo Bokföringsprogram - www.enskildfirma.nu
AbRedo Bokföringsprogram - www.abredo.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 10

2007-05-09, kl 20:08

adt

adt

Inlägg: 24

Jag har gjort en mall i Excel, funkar jättebra. Summerar ihop alla poster, räknar ut moms, etc. Sedan har jag en "mall" för varje kund, och för varje ny faktura kopierar jag mallen, lägger in fakturadatum, fakturanummer, och specifikation.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 10

2007-05-09, kl 23:10

username

Medlem
#41104

Inlägg: 8

En mall för varje kund låter onödigt.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 10

2007-05-10, kl 11:21

Edith400

Edith400

Inlägg: 16

Tack för alla svar, jag funderar på att köpa Vismas enskild firma för bokföring och där ingår snygg design av fakturor

Edith

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 10

2007-05-10, kl 14:11

Sten_UNICELL

Sten_UNICELL

Inlägg: 54



Edith Escobar:


Tack för alla svar, jag funderar på att köpa Vismas enskild firma för bokföring och där ingår snygg design av fakturor

Edith





Vad kostar det programmet?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 10

2007-05-10, kl 14:25

Edith400

Edith400

Inlägg: 16

Det  kostar 590:- per år och det bästa med det är att det är enkelt för oss som inte kan så mycket om bokföring. För mig verkar det som en bra investering med tanke på att man lär sig bokföring samtidigt. Testa det, det är värt

genom länken kan man komma åt vismas information

http://www.vismaspcs.se/butik/prod.asp?dummy=&sida=fakt&sku=FIRMA.NEDL

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 10

2007-05-10, kl 17:09

hfohrman

hfohrman

Inlägg: 368

Det kostar 590:- per år. Ja men nej. Det kostar 590:- för varje period 1 nov-31 okt.
Så för alla företagare som har normal bokföring kostar det 2 perioder för första året. Först 590:- för tiden 1 jan - 31 okt.
Sedan får man betala 590:- till får dom sista månaderna detta år + dom 10 första nästa år. 

Och köper du nu så betalar du 590:- för perioden 1 juni till 31 okt.  Läs det finstilta.

Bara så ni vet.
Ett annat alternativ kan vara Uni_Bas mini som har liknande prissättning. Men 490:- istället.

Båda produkterna är ganska bra om man uppfyller vilkoren.
bl.a årsmoms, och inga köp utomlands + lite mer.

Jag skulle nog välja Uni_Bas standard. Den klarar nämligen ovan begränsningar. Då är förvisso priset 1250:- i inköp + ev 400:- i service per år vilket jag tycker är en mer normal prissättning.

Tycker båda programmen är mycket prisvärda för fakturering, bokföring , förenklat bokslut (vilket krävs i nästa deklaration) + deklarationen.

Hans

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 9 av 10

2007-05-11, kl 07:58

Edith400

Edith400

Inlägg: 16

Ja, självklart att man skall läsa hela texten med alla vilkor. Och det beror på när man skall köpa programmet. Uni_Bas mini har jag ochså testa och det är helt ok. Det som jag i alla fall tänker på är vilket program är enligt mig mer användarvänligt och enkelt efter MINA behov och jag tycker att så borde tänka många. Vi förstår inte sakerna på samma sätt och bara en inmattningsbild kan vara avgörande när det gäller att fösrtå saker som är nya. För min del är Visma ochså ett företag med många års erfarenhet och oerhört bra produkter. Men som sagt man skall välja den som passar just en och framför allt testa så många det går för att jämföra och hitta den bästa. Jag betalar kanske lite mer för ett, men jag sparar tid och den sparade tiden kostar också pengar.
Edith Escobar

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 10 av 10

2007-05-11, kl 08:26

hfohrman

hfohrman

Inlägg: 368

Jag håller helt med dig Edith. Jag skulle också vilja ha en + version från SPCS med alla dom funktionerna i. Men det har dom inte.  Eftersom jag vill ha månadsmoms + att jag handlar en hel del utomlands så duger inte dessa "startversioner" för mig. 
I dagens värld så är det ju naturligt att man någon gång per år köper från ett annat EU land och det är ju synd att programmet inte supportar det om man vill ha ex skype. Eller ladda ner ett bra dataprogram som man hittar på nätet för halva priset mot vad det kostar i Sverige. 
 

Hans

Inläggets betyg
Svara Svara med citat