Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Marknadsföring & Reklam

Hjälp

Inlägg 1 av 4

2008-10-14, kl 18:40

username

Medlem
#56772

Inlägg: 7

Hjälp

Jag är på gång att starta EF som huvudsakligen Är inriktad till Montering av Interiörer, mestadels inom Kontor.
Jag har tidigare jobbat inom detta område men ej som egen företagare.

Flera utav dom stora producenterna av inrednings matrial hyr in hjälp vid montage, och det är där jag kommer in i bilden.

Det jag sitter och grubblar över ärr hur jag ska visa att jag finns till för företagen som jag är intresserad av att inrikta mig till. Alltså Själva kundkontakten....


Jag skulle vilja ha lite tips och tankar från någonn som vet mer än jag:)

Mvh Erik

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2008-10-15, kl 09:42

Silvin

Silvin

Inlägg: 123

Om du tidigare har jobbat inom område så kanske du har en tidigare arbetsgivare som kan ge dig värdefulla tips och råd, våga fråga denne och se om du kan hjälpa till på fakturabasis.
När jag funderar kring nya produkter/tjänster brukar jag ta kontakt med en "potentiell" kund och diskutera hur de tycker att en sån tjänst bör utformas ur deras perspektiv och sen göra säljmaterial utifrån det som du skickar ut till en större kundmassa.

/Per

Per Silvin

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2008-10-15, kl 11:59

username

Medlem
#56772

Inlägg: 7

Det först nämda du skrev har jag gjort men det kommer inte täcka 100%, kanske bara 35-45%. Resterande kunder måste jag alltså skaffa på egen hand, och det området inom kundkontakt är jag rookie på och vet inte riktigt hur jag ska formulera mig.:/
 Ok. Som ett form av produktblad menar du?.

Tack för svar.

/Erik




Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 4

2008-10-16, kl 10:25

Silvin

Silvin

Inlägg: 123

Produktblad och direktutskick är en väldigt enkel metod som du kan få ut till en stor massa. Däremot är risken med "produktblad" att det lätt slängs och blir väldigt ineffektivt. Det finns dock flera sätt hur detta kan göras effektivare. Men det handlar mycket om att ha en strategi för sin kundbearbetning som man kan "trivas" med och som passar din kundgrupp.
 
Initialt är det viktigaste att bolagen får reda på att du finns. Ett alternativ kan vara att slå dem en signal prata och utifrån det "skicka" ut informationen, eller tvärtom. Kanske köra en start-up kampanj. Om du har dina kunder på ett mindre område kan det även vara så att du kan åka till dem och träffa dem personligen och förklara vad du kan göra. Fördel om du bokar möte med dem först så du vet att de är där.
 
 
 
 

Per Silvin

Inläggets betyg
Svara Svara med citat