Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Övrigt

Utlands Svensk och vill starta Svenskt AB som mitt utländska bolag - uppskattar jag råd och tips ang detta

Inlägg 1 av 2

2006-10-04, kl 15:56

username

Micke
Gunnarsson

Inlägg: 8

Utlands Svensk och vill starta Svenskt AB som mitt utländska bolag - uppskattar jag råd och tips ang detta

Hej har lite frågor igen.
 
Jag är bosatt i utlandet (utlandsSvensk) och kommer att starta AB i Sverige. Mitt utländska bolag kommer att registrera ett AB i Sverige. Vill att mitt utländska bolag äger 100% av det Svenska AB som jag kommer att registrera.
 
Har dock läst på bolagsverket att det behövs minst en styresleledamöt som bor i Sverige.
 
Finns det möjlighet att ha stiftare I bolaget som inte äger några aktier I det Svenska Aktiebolaget?
 
Ifall någon har startat ett AB med samma förutsättningar som jag har så .
 
Tack för ett bra forum.
Hej har lite frågor igen.
 
Jag är bosatt i utlandet (utlandsSvensk) och kommer att starta AB i Sverige. Mitt utländska bolag kommer att registrera ett AB i Sverige. Vill att mitt utlänska bolag äger 100% av det Svenska AB som jag kommer att registrera.
 
Har dock läst på bolagsverket att det behövs minst en styresleledamöt som bor i Sverige.
 
Finns det möjlighet att ha stiftare I bolaget som inte äger några aktier I det Svenska Aktiebolaget?
 
Ifall någon har startat ett AB med samma förutsättningar som jag har så uppskattar jag råd och tips ang detta.
 
Tack för ett bra forum.

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2006-10-04, kl 15:59

username

Micke
Gunnarsson

Inlägg: 8

Micke Gunnarsson:
Hej har lite frågor igen.
 
Jag är bosatt i utlandet (utlandsSvensk) och kommer att starta AB i Sverige. Mitt utländska bolag kommer att registrera ett AB i Sverige. Vill att mitt utländska bolag äger 100% av det Svenska AB som jag kommer att registrera.
 
Har dock läst på bolagsverket att det behövs minst en styresleledamöt som bor i Sverige.
 
Finns det möjlighet att ha stiftare I bolaget som inte äger några aktier I det Svenska Aktiebolaget?
 
Ifall någon har startat ett AB med samma förutsättningar som jag har så .
 
Tack för ett bra forum.
Micke Gunnarsson

Inläggets betyg
Svara Svara med citat