Inlägg 1 av 14
2006-12-29, kl 18:46
hur göra bäst reklam till privatpersoner och företag inom bilbranschen??
Hej!
Jag har ett företag som heter Bilpedanten. Startade det -06-04-20. Men "öppnade" det inte utåt sett förrän -06-09-30.
Eftersom jag inte har kunden så jag kan leva på det, så jobbar jag på bilverkstad inom plåten och lagar rost på nya bilar. Riktigt skitgöra, men jag klara mig varje månad tack vare det jobbet.
Grejen är bara det att om 6 månader så har jag inte det jobbet längre, utan kommer köra heltid inom firman.
Och inom det jag håller på med, utom spot-repairen, så finns det några andra som redan polerar och rikta bucklor utan lackering. Så där har jag inte mycket att hämta.
Jag vet jag är väldigt duktig inom mitt yrke, både kunden och vänner säger det till mig. Men vet inte hur man ska lyckas göra reklam så privatkunderna vet att det bästa är att gå till mig när dom vill ha sin bil gjord inom bilvård.
Byggt upp en ny hemsida av ett företag. Satsat på riktigt bra verktyg m.m.
Att annonsera i tidningar tror jag inte ger så mycket, då annonser måste vara STOR för att kunna synas, och då blir det minst 12.000:- för en annons.
Hur fräck kan man skriva en annons utan låta som skryt, och vart och hur ska man annonsera????
Är behov av stark visdom då jag har ganska stor oro om att jag kanske inte hinner bygga upp mitt företag med tillräckligt många kunden för att överleva på det:(
Väldigt tacksam för all vägledning jag kan få!!
Tack på förhand!
Mvh/Tobbe
Svara Svara med citat