Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Webb & E-handel

Sämsta brachen?

Inlägg 1 av 4

2008-01-23, kl 19:23

username

Medlem
#53160

Inlägg: 1

Sämsta brachen?

Vilka produkter har de sämsta marginalerna? Jag har fått för mig att hemelktronik är det svåraste att lyckas med. 5-7% marginal har jag hört någonstans. Stämmer detta?

Vilka produkter anser ni att man ska hålla sig borta ifrån för att få någon förtjänst på med e-handel?

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2008-01-23, kl 19:34

RoggaBoy

RoggaBoy

Inlägg: 90

Vad är marginalen på DVD, Blu-Ray och HD-DVD filmer? Inköpspris?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2008-01-23, kl 19:56

username

Marco

Inlägg: 12

Det du bör undvika är som sagt hemelektronik. vet att tex vi tjänar ca 200:- på en digitalkamera som kostar ca 4500:-. Lite olika från märke till märke Förståss men snittet är inte högt direkt. Kontantkort till tex Comviq har du 2-3 :- per hundring på dvs 2-3%.

//Mvh

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 4

2008-01-23, kl 20:07

and

and

Inlägg: 155

Importbranchen är fördjävlig, rent ut sagt, sålänge man inte tar in sällsynta saker eller bilar. Försökte ge mig in i denna branch, men efter att ha räknat lite och dessutom upptäckt en bidragare drog jag mig ur. Tänk att du skall ha in produkterna i landet, d.v.s. transportkostnader, ev. Tull och så. Sedan finns inköpspriset, som visserligen är lågt. Sedan skall du hålla hyffsade priser. Och moms tillkommer ju också. Och skall du vara grossist och importera varorna är marginalerna ännu sämre. Sålänge man inte har kapital att köpa in ett jättelager för flera hundratusen kronor, helst ett par miljoner, är import ingen idé. 

Inläggets betyg
Svara Svara med citat