Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Importera från Kina? Producera egna produkter?

Inlägg 1 av 8

2007-11-21, kl 16:56

username

Medlem
#52701

Inlägg: 1

Importera från Kina? Producera egna produkter?

Entreprenörer! Jag kommer innan jul att flytta till Shenzhen i Kina och kommer i första hand jobba åt ett trading-företag. Utanför det kommer jag starta upp lite egna idéer och jag håller öronen öppna om det är något som vill ha hjälp med import och kontakt med fabriker. Jag kommer själv åka runt till textil och elektronikfabriker (av alla dess slag) för att få egna saker producerade. Intressant?

"多多保重。" eller ha det så bra! /Benjamin

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 8

2007-12-29, kl 23:27

username

Medlem
#41223

Inlägg: 6

Hej!

Jag har funderat lite på att importera pärlor, smycken, brudklänningar och andra bröllopsartiklar samt prinsessartiklar till barn men Kina känns som väldigt främmande och jag har inte vågat mig på det. Jag tar tacksamt emot hjälp om du har tid och lust.

Bästa hälsningar

Kerstin Hansson
[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 8

2008-01-24, kl 13:22

username

Medlem
#53179

Inlägg: 1

Hej!
Vi har en klädbutik i cetrala Malmö med svenska och danska märken som är i etableringsfas. Vi har planer på att i framtiden ta fram en egen klädlinje och söker just därför precis någon som har kontakter i tex Kina för producering av kläder samt är kunnig inom handel Kina-Sverige och som är intresserad av ett sådant projekt.
Detta låter mycket intressant! Hör gärna av dig!
Mvh

[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 8

2008-01-24, kl 16:22

username

Olle
Frimodig

Inlägg: 27

Hej.

Jag är intresserad av att endera hitta färdig elektronik för stegmotorer eller tillverka egen elektronik för ändamålet.
Har en god ide om vad jag önskar.

Och önskar naturligtvis kunder :)
Speciellt inom bygg.
Har nya jättelätta väggreglar som byggsystem.
- Lättare att ta upp många reglar på en gång och lättare att hantera, lika eller bättre pris gentemot dagens reglar.

Mvh Olle Frimodig.
[email protected]
073-577 08 12

För alla.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 8

2008-01-25, kl 23:01

username

Gada

Inlägg: 2

Jag är en grafiker med passion för mode som funderar på att starta egen klädlinje. Tanken är att börja med t-shirts med unika designade tryck. Skulle längre fram vara intresserad av producering av kläder.
Skulle vara mycket intresserad av en svensk kontakt i Kina.

Mvh
Gada
[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 8

2008-01-25, kl 23:02

username

Gada

Inlägg: 2

Jag är en grafiker med passion för mode som funderar på att starta egen klädlinje. Tanken är att börja med t-shirts med unika designade tryck. Skulle längre fram vara intresserad av producering av kläder.
Skulle vara mycket intresserad av en svensk kontakt i Kina.

Mvh
Gada
[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 8

2008-02-27, kl 23:16

username

Marcus

Inlägg: 3

Tjena..
Har planer på att importera kläder från asien, har dock ingen kontakt än.. Kläder det kommer gälla är T-Shirts, hood, college tröjor, keepsar, mössor och eventuellt shorts.
Det kommer vara ett sport märke men även lite vardags kläder, loggor till tryck har jag klart, ska till Thailand 1 månad och kolla runt lite där.
Kommer starta upp firma när jag kommer hem

Är du intresserad är det bara höra av sej, hög kvalitet på kläderna är ett måste.

/Marcus     [email protected]

Marcus
[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 8

2008-06-28, kl 22:41

username

Niclas
Petersson

Inlägg: 1

Inläggets betyg
Svara Svara med citat