Inlägg 1 av
2
2008-10-13, kl 22:04
Simonee
Inlägg: 13
Omöjligt med handel
Detta med handel verkar ju helt omöjligt, stora företag köer redan in för otroligt låga priser (om dom inte nu har en egen fabrik), de mindre har ju en inköpare som har ett jobb på heltid att finna det bästa priset. Att köa och börja sälja själv till direktkonsument räknar jag inte som "göra affärer", utan det är ju mer att starta en butik.
Så hur i helsikke gör man?
http://www.kontorslokalerstockholm.se/
Svara
Svara med citat
Inlägg 2 av
2
2008-10-15, kl 18:44
PerÖberg
Inlägg: 1918
Du måste finna ett USP, Unique Selling Point.
Låga priser - då är det VOLYMER som gäller. Kräver volym på allt.
Unik produkt - om konsumenterna kan tänka sig köpa, en bra ide. Inte apa efter det som finns utan gå egna vägar.
Bra service mm - ge ett paketerbjudande med service, info, osv. Jag brukade handla målarfärg av en butik som drevs av två målarbröder. De var INTE billigast men de kunde allt om färger mm så man fick alltid bästa rådet där - vilket lönade sig i långa loppet. Som någon sa: Kunder köper inte produkter och tjänster, de köper FÖRBÄTTRINGAR. Hur kan DU göra det bättre för dina kunder?
Försök inte spela i storföretagens ligor från dag ett. Hitta din specialitet. På en gata i Stockholm jag besökt ibland där det finns 10-talet butiker finns det efter 20 år bara en butik kvar. Den handlar BARA med tennsoldater. De andra har bytt inriktning o ägare många gånger. Att vara mycket specialicerad är ofta en fördel. Ha ett utbud som ingen annan innom ett mycket litet område är minst 1000 ggr bättre än försöka sälja lite av allt.
Per Öberg, New Delhi
Den verkliga Indienspecialisten - import - export och en massa annat
Inläggets betyg
Svara
Svara med citat